Gå til innhold

blødning


laten

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål angående min mor, hun er 55 år og har vært HELT uten menstruasjon i 2-3 år. Men på fredag fikk hun en stor blødning, som holder på enda (tirsdag) Ingen smerter. Blødningen har minket en del, men er ikke borte. Vet du hva det KAN være?

Hun har aldri hatt problemer med stoffskifte eller overgangsalderen.

Hun har vært hos gynekolog, men han fant ingenting ut. Tok prøver men hun får ikke vite noe før over nytt år. Han snakket om evt. utskrapning!?

hva er det?

Kan det være kreft? eller hva er alternativene?

Det er ikke noe kjekt å gå og engste seg hele julen uten å vite noe.

Håper på hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Hei! Jeg er ingen lege, og vet dessverre ikke hva som kan være årsaken til blødningen. Men en utskrapning vet jeg hva er! Hvis man f.eks. har vært gravis og aborterer, og rester av fosteret fortsatt sitter igjen - så tar man en utskrapning forå få ut resten av livmora.

Hvis man er gravid og plutselig får en kraftig blødning, kan det være at man "mister" (spontanabort) barnet. Men vet ikke om dette er tilfelle hos moren din.. Blødningene har ikke noe med kreft å gjøre, så det trenger du ikke engste deg for.

Det var det jeg kunne bidra med, selv om det ble litt rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog