Gjest fortvilet Skrevet 19. desember 2000 Del Skrevet 19. desember 2000 For 6 år siden ble jeg som alle andre BCG-vvaksinert (dette var i 94 så vaksinen var fremdeles påbudt). Etter dette utviklet det seg store væskende sår på vaksinasjonsstedet, og det ble antatt at jeg hadde utviklet hudtuberkulose. Behandling ble startet, men avbrutt etter 3 uker da det ikke ble funnet tuberkulosebakterier i de bakterieprøvene som ble tatt. Etter dette ble jeg sendt til hudlege, men heller ikke hudlegen fant noe spesielt (utredet med hensyn på vaskulitt og pyoderma gangrenosum). Nå føler jeg at alle de legene jeg har vært hos har gitt opp å finne en forklaring, og mener at jeg må lære meg å leve med dette. Dette har også ført til at jeg har enorme utgifter til bandasjemateriell osv, i tillegg til alle plager som følger med et stort, smertefulle kronisk sår. I tillegg til sårene har jeg vært plaget av allergi og stadige infeksjoner de siste 6 årene. Før jeg fikk vaksinen var jeg frisk uten noe tegn til allergier. Noen som har et tips?? Hvor kan jeg henvende meg?? Jeg begynner å bli desperat! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13071-bcg-komplikasjoner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 21. desember 2000 Del Skrevet 21. desember 2000 Det høres som det er i første rekke hudlegene som bør kunne hjelpe deg. Alternativt, hvis man går ut ifra at det er BCG-en som utløste dine plager, kunne være en ide å få en henvisning til en infeksjonsmedisiner. Ved å utføre bakteriologiske undersøkelser bør det være mulig å si noe om dette har noe med BCG å gjøre eller det er andre bakterier som bør behandles. I alle fall er det ikke mulig for meg å si noe om dette. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13071-bcg-komplikasjoner/#findComment-64336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fortvilet Skrevet 21. desember 2000 Del Skrevet 21. desember 2000 Det høres som det er i første rekke hudlegene som bør kunne hjelpe deg. Alternativt, hvis man går ut ifra at det er BCG-en som utløste dine plager, kunne være en ide å få en henvisning til en infeksjonsmedisiner. Ved å utføre bakteriologiske undersøkelser bør det være mulig å si noe om dette har noe med BCG å gjøre eller det er andre bakterier som bør behandles. I alle fall er det ikke mulig for meg å si noe om dette. Lykke til Hudlegene har gitt opp for lenge siden, de finner ikke noe de vet hvordan de skal behandle. Har fått "diagnosen": Ulcus cutis cronicum, eller på godt norsk "kroniske sår" og disse er svært terrapiresistente. Har vært innlagt på diverse hudavdelinger 7 ganger (i alt ca 33 uker i sykesenga på 6 år). Hudleger henger seg ikke opp i infeksjoner. Har for eksempel opplevd å få gipset inne en streptokokkinfeksjon. Er nå henvist til infeksjonsmedisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13071-bcg-komplikasjoner/#findComment-64350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.