Gå til innhold

Katteallergiker - kan jeg glemme å ha katt?

Anbefalte innlegg

...for alltid??

Jeg har forsøkt å ha andre kjæledyr, men det ender alltid med at jeg selger videre... Kanin, rotte, hund, edderkopp, slange, you name it! (Vel, har fortsatt utekaniner, men).

Jeg savner såå inderlig en katt! Har alltid hatt katt, men sist hos allergilegen sa han at jeg har 3+ på utslag på katter og må holde meg laangt unna.

Jeg har aldri merket noe reaksjon annet enn litt kløe i øynene hvis jeg koser oppi ansiktet.

Jeg orker ikke tanken på gullfisk eller skilpadde - noe så gørr.

Jeg VIL ha en katt (eller to).

Er det noe håp?

Mvh.

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Aina E

Det er ikke lett å måtte avstå fra å ha et dyr man ønsker seg så inderlig. Hadde det bare vært deg selv det gjaldt ville jeg sagt at du er voksen og må ta ansvar for deg selv. Du vet hvilken risiko du løper ved å ha en katt, men er du villig til å ta den risikoen så er det din sak. MEN, du har også et barn som er atopiker og når du er katteallergiker er det ikke utenkelig at han også vil komme til å reagere på dyr, særlig hvis dere får et dyr i huset. Så jeg vil absolutt fraråde deg å skaffe katt (du ba om råd, ikke sant?). Tenk også på hvor trist det er å måtte kvitte seg med et dyr man er blitt glad i fordi du og sønnen din får reaksjoner på det etter at katten har vært i huset en stund. Jeg forstår at dette er leit for deg, men slik er det sett fra min side.

Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...