Gå til innhold

Hallusinasjoner


jjohnsen

Anbefalte innlegg

er det meningen at jeg skal være så psykotisk hver eneste kveld der jeg ser vesener og mennesker fra en annen planet. de beføler meg på kroppen min og tar på kjønnsorganene mine. de stikker fingrene inne i skjeden min og det er ekkelt. de kommer til meg om natten, skal jeg ha det slik?eller må jeg be om å få en bedre medisinering?

jeg er redd hver eneste kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, selvsagt er ikke det meningen. Men hva tar du av medisiner nå? Fikk du ikke Risperdal depot 25 mg? Isåfall må du ha minst tre sprøyter før serumkonsentrasjonen vil være stabil og medisinen ha god effekt. Det kan jo hende du trenger en høyere dose, også. I begynnelsen av behandlingen bør man ha en tilleggsbehandling med Risperdal som piller. Du kan jo snakke med legen om å øke doseringen eller bruke piller i tillegg i en periode. Det er iallefall ikke meningen du skal ha det slik du beskriver. Du beskriver at du lever i en tilstand av psykotisk angst. Kanskje kan annen beroligende medisin også hjelpe deg om kvelden - som Vival, Rivotril eller Truxal. Fortell i det minste legen din hvordan du har det, så får du hjelp med medisinering inntil du er symptomfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

Slik skal du selvfølgelig ikke ha det!!

Får du psykiatrisk hjelp og medisiner?

ja jeg får psykiatrisk hjelp, går til psykiater og bor på psykiatrisk institusjon, jeg får depot sprøyte men vet ikke om den virker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt er ikke det meningen. Men hva tar du av medisiner nå? Fikk du ikke Risperdal depot 25 mg? Isåfall må du ha minst tre sprøyter før serumkonsentrasjonen vil være stabil og medisinen ha god effekt. Det kan jo hende du trenger en høyere dose, også. I begynnelsen av behandlingen bør man ha en tilleggsbehandling med Risperdal som piller. Du kan jo snakke med legen om å øke doseringen eller bruke piller i tillegg i en periode. Det er iallefall ikke meningen du skal ha det slik du beskriver. Du beskriver at du lever i en tilstand av psykotisk angst. Kanskje kan annen beroligende medisin også hjelpe deg om kvelden - som Vival, Rivotril eller Truxal. Fortell i det minste legen din hvordan du har det, så får du hjelp med medisinering inntil du er symptomfri.

ja får risperdal depot 25 mg, i tillegg står jeg på zeldox tbl 80 mg to ganger for dagen. får fast sobril som beroligende medisin. har fått to sprøyter skal få den tredje på tirsdag. men jeg lurer på om det er ingen medisin som virker på meg, det er vel ikke meningen at jeg skal ha det slik å være så psykotisk? vet du om pisperdal 25 mg er en høy eller lav dose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja får risperdal depot 25 mg, i tillegg står jeg på zeldox tbl 80 mg to ganger for dagen. får fast sobril som beroligende medisin. har fått to sprøyter skal få den tredje på tirsdag. men jeg lurer på om det er ingen medisin som virker på meg, det er vel ikke meningen at jeg skal ha det slik å være så psykotisk? vet du om pisperdal 25 mg er en høy eller lav dose?

25 mg er en lav dose, og tilsvarer Risperdal 2-4 mg. Det finnes en sterkere sprøyte, som tilsvarer 4-6 mg. Kanskje du skal be om å få prøve det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

ja jeg får psykiatrisk hjelp, går til psykiater og bor på psykiatrisk institusjon, jeg får depot sprøyte men vet ikke om den virker

Selvsagt skal du ikke ha det sånn, må jo være veldig vondt for deg!!!

Ta det opp med psykiateren din så snart du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du skal ikke ha det slik. Du må fortelle legen din hvordan du har det. Jeg tror du trenger mer medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke ha det slik. Du må fortelle legen din hvordan du har det. Jeg tror du trenger mer medisiner.

jeg får sprøyte risperdal 25 mg, hva anbefaler du av styrke da? jeg har så masse hallusinasjoner, og er så psykotisk. under nedtrapping står jeg også på zeldox 80 mg to ganger for dagen og beroligende medisin, sobril, kan du anbefale en medisinering til meg siden jeg er så psykotisk, når det gjelder depot sprøyte på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal du ikke ha det sånn, må jo være veldig vondt for deg!!!

Ta det opp med psykiateren din så snart du kan.

skal ikke til psykiateren min før om halvannen uke, og det er svært plagsomt å ha det slik, det er vel ikke meningen at jeg skal leve i en psykotisk verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 mg er en lav dose, og tilsvarer Risperdal 2-4 mg. Det finnes en sterkere sprøyte, som tilsvarer 4-6 mg. Kanskje du skal be om å få prøve det?

ja men jeg vet ikke om psykiateren min vil høre på meg om hvor psykotisk jeg egentlig er, jeg lever i min egen verden i en psykotisk verden. jeg tror ikke de egentlig skjønner alvoret i dette her at jeg har det vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om å få meir hjelp

hva mer hjelp skal jeg få da, går til psykiater og bor på ettervernshjem, jeg vet ikke om noe mer hjelp jeg da, kan du gi meg noen råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja men jeg vet ikke om psykiateren min vil høre på meg om hvor psykotisk jeg egentlig er, jeg lever i min egen verden i en psykotisk verden. jeg tror ikke de egentlig skjønner alvoret i dette her at jeg har det vondt

Ja, du sier noe! Jeg sliter med akkurat det samme. Virker så normal at ingen tar meg helt på alvor når jeg forteller hvor ille det er. Dermed gjør de heller ingenting med medisineringen. Det som er det triste er at det må et totalt psykotisk sammenbrudd til før de skjønner alvoret. Jeg hadde et i sommer, og det var da de forstod at jeg var schizofren. Da fikk jeg også anti-psykotika i hestesprøyter. Men nå virker det som om de har glemt alt... Hvorfor det skal være så vanskelig, forstår jeg ikke. Men det virker som om de ikke tror på en så lenge en er i stand til å føre en nogenlunde normal samtale. Heldigvis for min del begynner en del av psykosen å lette. Men du må få legen din til å forstå! Kan du ikke selv be om en sterkere dose? Eller er du for ambivalent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

jeg får sprøyte risperdal 25 mg, hva anbefaler du av styrke da? jeg har så masse hallusinasjoner, og er så psykotisk. under nedtrapping står jeg også på zeldox 80 mg to ganger for dagen og beroligende medisin, sobril, kan du anbefale en medisinering til meg siden jeg er så psykotisk, når det gjelder depot sprøyte på forhånd takk

Nei, jeg kan ikke gå inn på konkrete endringer i medisineringen din. Det kan de gjøre mye bedre de psykiaterne som kjenner deg godt.

Risperdal consta (sprøyte) synes jeg høres ut som et godt valg. En starter alltid med 25 mg hver andre uke. Det tar minst 2 uker fra den første sprøten til den begynner å virke. Etterhvert få ren se om dosen må økes.

Når du tar Zeldox, må du huske å ta den sammen med litt mat (fett).

Det viktigste du kan gjøre er å fortelle behandlerne dine akkurat hvordan du har det og være helt ærlig med hallucinasjonene. Da kan behandlerne lettest finne frem til riktig behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du sier noe! Jeg sliter med akkurat det samme. Virker så normal at ingen tar meg helt på alvor når jeg forteller hvor ille det er. Dermed gjør de heller ingenting med medisineringen. Det som er det triste er at det må et totalt psykotisk sammenbrudd til før de skjønner alvoret. Jeg hadde et i sommer, og det var da de forstod at jeg var schizofren. Da fikk jeg også anti-psykotika i hestesprøyter. Men nå virker det som om de har glemt alt... Hvorfor det skal være så vanskelig, forstår jeg ikke. Men det virker som om de ikke tror på en så lenge en er i stand til å føre en nogenlunde normal samtale. Heldigvis for min del begynner en del av psykosen å lette. Men du må få legen din til å forstå! Kan du ikke selv be om en sterkere dose? Eller er du for ambivalent?

jeg vet ikke om jeg er ambivalent, jeg kjemper jo lele tiden for om jeg skal ta medisinene eller ikke.

skriver ofte brev til psykiateren min og forteller hvordan jeg har det, synes det er lettere å uttrykke skriftlig, men er redd han bruker brevet mot meg for han skal alltid ha brevet mitt etterpå for å legge det i journalen.

fint at du ihvertfall er mindre psykotisk, håper jeg blir det og, vi to vet at vi fort blir revet med i den psykotiske verden, og det er det ikke så mange utenfor som skjønner noe av så det er på en måte liten vits i å fortelle om det. føler det er kun personer med samme lidelse som meg og deg som skjønner alvoret i det, eller hva sier du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan ikke gå inn på konkrete endringer i medisineringen din. Det kan de gjøre mye bedre de psykiaterne som kjenner deg godt.

Risperdal consta (sprøyte) synes jeg høres ut som et godt valg. En starter alltid med 25 mg hver andre uke. Det tar minst 2 uker fra den første sprøten til den begynner å virke. Etterhvert få ren se om dosen må økes.

Når du tar Zeldox, må du huske å ta den sammen med litt mat (fett).

Det viktigste du kan gjøre er å fortelle behandlerne dine akkurat hvordan du har det og være helt ærlig med hallucinasjonene. Da kan behandlerne lettest finne frem til riktig behandling.

men føler jeg er oppegående i samtaler med psykiateren min og da føler jeg han ikke vil tro på meg om hvordan jeg virkelig har det, at jeg egentlig lever i min egen verden, den psykotiske hverden, og det er vondt.det eneste jeg kan gjøre er å døyve problemene mine med alkohol, føler det hjelper men kan også bli sterkt deprimert, står også på cipramil tbl, har prøvd å fortelle psykiateren min at jeg er deprimert, men føler han overser det, og det er vondt for meg å høre og se. jeg vet selv når jeg er deprimert, men psykiateren min mener det har en sammenheng med den schizofrene lidelse jeg har, så jeg føler meg ikke trodd, men det er svært vondt å leve i den psykotiske verden, og jeg er redd,for det, det ubehaget når noen tar på kroppen min er ikke til å beskrive og det florerer av mennesker og vesener fra en annen planet om kveldene inne på rommet mitt, de er også inne i kroppen på meg, river og sliter i tarmene mine, og de er inni munnen på meg og prøver å trekke ut tennene mine. føler jeg får luftet ut noen tanker om hvordan jeg har det til deg nils håvard dahl, og det er fint at noen vil lytte til meg, og prøver å gi meg svar på det jeg spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mer hjelp skal jeg få da, går til psykiater og bor på ettervernshjem, jeg vet ikke om noe mer hjelp jeg da, kan du gi meg noen råd

eg veit jo ikkje så mykje om deg, men om du bur på ettervernheim, så vinst vel ulike grader av oppfølgjing, og det finst mange ulike medisiner. Spør folka som jobber der om prognosane dine, be om å få prate med dei når du har det vanskeleg.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...