Gå til innhold

Vond følelse- igjen....

Gjest tow(et helt annet nick i dag....)

Anbefalte innlegg

Gjest tow(et helt annet nick i dag....)

1.Juledag og det meste burde være bra. Gårdagen var super og innfridde alle "forventningene". Men nå, i dag , sitter jeg med en vond følelse i mellomgulvet som ikke vil gå bort, og skammer meg over at jeg ikke blir frisk når det gjelder overgrep og tanker og minner i forhold til det.

At en skal få det vondt inni seg i julen er liksom tabu....da "må" en være glad og smile...og akkurat nå synes jeg det er vanskelig og tøft, derfor sitter jeg her.

Har mest lyst til å ringe psykehuset og spørre om å få komme tilbake, men har først plass der igjen om 10 dager. Dessuten vet jeg at det hadde blitt et sant lite Helvete her om jeg hadde sagt noe om hvordan jeg har det nå, noe i hvert fall ikke jeg orker å ta inn over meg.Tanken på at de her sannsynligvis ville blitt lei seg og skuffet er mye verre enn det aller meste...

Lurer på om det er bra nok å bare holde ut, ikke gjøre mer enn det jeg blir bedt om...må man smile og se glad ut hele tiden?

Jeg har mest bare lyst til å ligge under dyna og sove, er så sliten inni hodet.Trangen til å dusje ofte blir også sterkere når jeg har det sånn, men jeg greier å la være med det.

Jeg hater virkelig meg selv fordi jeg ikke føler noen oppriktig glede over julen og over at familien for en gangs skyld er sammen. Er bare fryktelig sliten....og når jeg blir sliten, kommer alltid de vonde tankene. Hvorfor er jeg så svak?

Og hvorfor akkurat nå, når folk liksom skal være så glade?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130754-vond-f%C3%B8lelse-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er noen dager siden du skrev dette, og jeg håper du har kommet deg greit gjennom julen:-)

Jeg lurer på hva du selv tenker i ettertid når du leser det du skrev. Mener du virkelig at det forventes at man skal være glad hele tiden bare for at det er jul? Tror du at folk flest er glade og smiler hele tiden, slik at det er en rimelig forventning?

Jeg vil anta at det eneste familien din ønsker at du skal klare, er å leve livet ditt på en rimelig konstruktiv måte. De ønsker sikkert å slippe å bekymre seg for om du klarer deg - om du skader deg osv. Kan ikke forestille meg at de ikke aksepterer at du har vonde følelser, så lenge du ikke utagerer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...