Gå til innhold

Sover hele tiden..(langt)/NHD


undrerinnen

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke egentlig helt hvor dette spørsmålet hører hjemme, men stiller det her..

De siste par mnd'ene har jeg vært plaget med en følelse av å ikke strekke til når det gjelder noe som helst. Jeg klarer ikke være en god mor for min lille datter på 3 år som jeg har eneansvaret for. Jeg klarer ikke oppnå de beste resultatene på skolen. Og jeg føler at jeg ikke håndterer helgejobben jeg har særlig bra heller. Alt jeg gjør blir feil, spesielt siden at uansett hvor mye jeg gjør, har jeg 1000 andre ting som må gjøres. Jeg får liksom ikke gjort noe, bare frustrert meg over alt jeg burde gjøre. Dette førte til søvnproblemer, kunne gå 3 døgn uten å sove. Gikk oppe hele natten og var sint på meg selv fordi jeg ikke fikk gjort leksene, klesvasken, i d hele tatt.,..

NÅ derimot er jeg på en måte blitt likegyldig til alt. Gjør ingenting annet enn å slumre på sofaen hele dagen. Prøver å komme meg opp og underholde datteren min litt, og som oftest klarer jeg det fordi jeg tar meg selv hardt i nakken, men det er et ork..

Legger meg når datteren min legger seg i 20tiden, og står opp i 8-9tiden.. M.a.o 12-13 timer søvn.. Men likevel er jeg så trøtt. Kan sovne hvor som helst og når som helst.

Nå sto jeg opp fordi jeg hadde et veldig livaktig mareritt. Noe jeg også er plaget med for tiden. Hører til unntakene de gangene jeg ikke har mareritt. Jeg er så fortvilet. Skjønner ikke hvorfor jeg oppfører meg slik. Tidligere mestret jeg alt sammen. Alle skrøt av at det var imponerende at "en alenemor kunne få toppkarakterer på skolen"..

Vet ikke så mye for tiden, men vet at jeg ikke kan ha det slik mer. Hva er det som skjer med meg, og hva kan jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det er ikke det spor rart at du blir sliten med alt det du har å gjøre. Ett lite barn, skole og helgejobb. De fleste blir utslitt for mindre. Jeg er redd du har brent lyset ditt i begge ender. Du trenger å ta det litt med ro. Kan du ta deg ett friår fra skolen kanskje? Eller kan noen se etter datteren din så du kan få slappet av litt i en periode.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little Madam

Det er slett ikke sikkert at du vil føle deg mye bedre ved å kutte ut ting.. Som skolen.

Er selv mor til en 3 åring og en baby.. Og jeg vil ikke tro det er noe lettere å være hjemme med en 3 åring dagen lang!

Må du arbeide i helgene?

Men av og til må man prøve å senke kravene. Kanskje nøye seg med at det er "godt nok" å satse 70-80 % på skolen f.eks. Og ikke strebe etter topp karakterer i alle fag.

Du trenger kanskje mer avlastning fra datteren din slik at du kan få litt fri fra plikter og ansvar..? Gjøre litt flere lystbetonte ting.

Har hørt at det ikke er bra å sove for mye, at man rett og slett kan bli dårlig av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det spor rart at du blir sliten med alt det du har å gjøre. Ett lite barn, skole og helgejobb. De fleste blir utslitt for mindre. Jeg er redd du har brent lyset ditt i begge ender. Du trenger å ta det litt med ro. Kan du ta deg ett friår fra skolen kanskje? Eller kan noen se etter datteren din så du kan få slappet av litt i en periode.

Mvh

Går ikke å ta et friår. Tok 2 friår tidligere, derfor går jeg bare 3. året allmenn nå. Og har en 6,5 år lang utdannelse etter det som venter på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen doktor

Du kan gå til legen din og fortelle hvordan du har det. Det er jo ikke godt verken for deg selv eller datteren din at du har det sånn.

Har du noen gang søvnlammelser eller plutselige tap av muskelkraft?

Har du tidligere vært deprimert, eller unormalt aktiv og "gira"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Går ikke å ta et friår. Tok 2 friår tidligere, derfor går jeg bare 3. året allmenn nå. Og har en 6,5 år lang utdannelse etter det som venter på meg..

Da er det jo ikke så mye å gjøre med det. Men du bør gjøre ting du har lyst til å gjøre. Det er veldig viktig og du får mer energi. Men jeg vet hvor vanskelig det er å komme igang. Spesielt med små barn. Det er helt normalt å føle det slik du gjør i perioder.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Mest sannsynlig er du sliten/utslitt. Du har tappet batteriene dine slik at du ikke har mer energi igjen.

Behandlingen for dette er først en del hvile. Deretter å gjøre aktiviteter som lader batteriene dine.

I tillegg blir du nødt til å redusere belastningene. Hvem kan avlaste deg?

Det er også mulig at du har en depresjon. Kun et besøk hos fastlegen din kan avklare dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoffskifte

Ta deg en tur til legen og få sjekket en del blodprøver. Bl.a. stoffskiftet og blodprosent.

Les mer her:

www.stoffskifte.org

og www.thyro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...