Gå til innhold

Jake!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jake1365380469

Jeg har en kjempfin jul. Sammen med familien og alle de nære og kjære.

Du da, har du hatt en fin jul?

Burde ha hatt det, er med min mor, bror og bestemor i gamlebyen-der jeg bodde 7 år.

Jeg vet ikke om du har lest noen av innleggene mine i det siste, men etter at skolen sluttet, fredag den 19, kom depresjonen sterkt igjen, og uroen i magen begynte igjen.

Nå i jula har det vært for jæ....-rett og slett. Jeg syter aldri, eller overdriver , for den saks skyld.

Men hva tror du?

Kan medisinene ha noe for seg, når jeg vippes av pinnen på denne måten?

Klart jeg rører ved gamle minner når jeg reiser ned her. (foreldrene mine bor i hver sin by etter skillsmisse. Dette resulterte i mye vondt mht. å reise frem og tilbake)

Men skal ikke medisinene ta en del av "støyten"?

Efexor er det 3. preparatet jeg prøver, i tillegg til samtaler med psykiater.

Disse dagene har vært grusomme.Har tatt et par sobril på det verste.

Har hatt så mye uro i magen, at jeg har blitt fysisk kvalm.

Off, dette ble langt...håper ikke jeg drar deg også ned med dette.....håpte bare du hadde noen synspunkter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130829-jake/#findComment-801650
Del på andre sider

Kizza1365380506

Burde ha hatt det, er med min mor, bror og bestemor i gamlebyen-der jeg bodde 7 år.

Jeg vet ikke om du har lest noen av innleggene mine i det siste, men etter at skolen sluttet, fredag den 19, kom depresjonen sterkt igjen, og uroen i magen begynte igjen.

Nå i jula har det vært for jæ....-rett og slett. Jeg syter aldri, eller overdriver , for den saks skyld.

Men hva tror du?

Kan medisinene ha noe for seg, når jeg vippes av pinnen på denne måten?

Klart jeg rører ved gamle minner når jeg reiser ned her. (foreldrene mine bor i hver sin by etter skillsmisse. Dette resulterte i mye vondt mht. å reise frem og tilbake)

Men skal ikke medisinene ta en del av "støyten"?

Efexor er det 3. preparatet jeg prøver, i tillegg til samtaler med psykiater.

Disse dagene har vært grusomme.Har tatt et par sobril på det verste.

Har hatt så mye uro i magen, at jeg har blitt fysisk kvalm.

Off, dette ble langt...håper ikke jeg drar deg også ned med dette.....håpte bare du hadde noen synspunkter.

Tusen takk for tilliten. *rødmer*

Jeg tror mer på at det er ditt besøk hjemme som gjør det, enn medisinene. Jeg har selv hatt kjempeproblemer med å besøke min mor og søster. Jeg visste før jeg reiste at det tok på psykisk. Nå døde min mor i sommer så situasjonen blir forhåpentligvis annerledes neste gang jeg reiser.

Men tilbake til deg. Det jeg mente er at man har kanskje en slags traume knyttet til enkelte personer, steder og situasjoner. Har du tenkt om du kanskje kan ha noe slikt i henhold til din mor og julen for den saks skyld? Julen bringer jo frem mange forskjellige følelser i oss. Ikke alltid gode. Kanskje du mistet den gode følelsen etter skillsmissen? Og nå sitter du bare igjen med traume.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130829-jake/#findComment-801658
Del på andre sider

Jake1365380469

Tusen takk for tilliten. *rødmer*

Jeg tror mer på at det er ditt besøk hjemme som gjør det, enn medisinene. Jeg har selv hatt kjempeproblemer med å besøke min mor og søster. Jeg visste før jeg reiste at det tok på psykisk. Nå døde min mor i sommer så situasjonen blir forhåpentligvis annerledes neste gang jeg reiser.

Men tilbake til deg. Det jeg mente er at man har kanskje en slags traume knyttet til enkelte personer, steder og situasjoner. Har du tenkt om du kanskje kan ha noe slikt i henhold til din mor og julen for den saks skyld? Julen bringer jo frem mange forskjellige følelser i oss. Ikke alltid gode. Kanskje du mistet den gode følelsen etter skillsmissen? Og nå sitter du bare igjen med traume.

Ja, jeg tror nok absolutt at skilsmissen, og reisingen frem og tilbake som fulgte, har satt sine spor. Men det er mange år siden dette skjedde. Og tidligere når jeg har reist hjem, har det ikke vært sånn.

Nå var jeg jo i utg.punktet sliten -før jeg dro ner- etter at eksamenskjøret var over.

Så ble det ennå verre her nede. Men er det depresjon eller uro? Vondt i magen? Jeg regner med det henger sammen .

Hva tror du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130829-jake/#findComment-801668
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Ja, jeg tror nok absolutt at skilsmissen, og reisingen frem og tilbake som fulgte, har satt sine spor. Men det er mange år siden dette skjedde. Og tidligere når jeg har reist hjem, har det ikke vært sånn.

Nå var jeg jo i utg.punktet sliten -før jeg dro ner- etter at eksamenskjøret var over.

Så ble det ennå verre her nede. Men er det depresjon eller uro? Vondt i magen? Jeg regner med det henger sammen .

Hva tror du?

Jeg tror det henger veldig i sammen. Husker jo at du sa hvor utladet du følte deg etter eksamen. Du har kanskje ikke klart å mobilisere forsvaret ditt. Er man sliten er man også mer sårbar. Denne kombinasjonen, pluss at du kanskje ikke har fått bearbeidet dine følelser så godt som du trodde etter skilsmissen og alt det som følte med, kan meget godt ha ført til at du gikk i depresjonen. Bare eksamenspress kan jo sende mange inn i depresjoner.

Jeg har ofte følelsen av at når jeg gjør regning med at alt fungerer og jeg takler saker og ting, så slapper jeg av og da, booom, skjer det noe som sender meg inn i depresjonen igjen.

Har du snakket med din mor og bestemor om hvordan du følte det i denne perioden etter skilsmissen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130829-jake/#findComment-801671
Del på andre sider

Jake1365380469

Jeg tror det henger veldig i sammen. Husker jo at du sa hvor utladet du følte deg etter eksamen. Du har kanskje ikke klart å mobilisere forsvaret ditt. Er man sliten er man også mer sårbar. Denne kombinasjonen, pluss at du kanskje ikke har fått bearbeidet dine følelser så godt som du trodde etter skilsmissen og alt det som følte med, kan meget godt ha ført til at du gikk i depresjonen. Bare eksamenspress kan jo sende mange inn i depresjoner.

Jeg har ofte følelsen av at når jeg gjør regning med at alt fungerer og jeg takler saker og ting, så slapper jeg av og da, booom, skjer det noe som sender meg inn i depresjonen igjen.

Har du snakket med din mor og bestemor om hvordan du følte det i denne perioden etter skilsmissen?

De skilte seg når jeg var 7 år gammel. Så flyttet vi (alle utenom min far) til en annen by da jeg var 11.

Så flyttet jeg tilbake til gamlebyen, til min far, da jeg var 17, fordi jeg slet med sosial angst på skolen.

Perioden imellom dette var preget av reising frem og tilbake, og dette forbinder jeg nok mye med uro og stress.

Har begynt å ta opp dette med psykiateren min.

Men tilbake til det du spurte om: Jeg har vel aldri snakket skikkelig ut om hvordan jeg hadde det i denne tiden. Så det er en sannsynlig årsak til uroen jeg opplever nå.

Jaja, jeg satser på det ordner seg.

Imorgen kjører jeg hjem igjen.....Satser på det går greit. Og håper på ikke å våkne med vondt i magen igjen imorgen. For det er kjipt...:(

Takk for alltid god hjelp! :) God natt, ser deg nok på forumet i dagene fremover!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130829-jake/#findComment-801676
Del på andre sider

Kizza1365380506

De skilte seg når jeg var 7 år gammel. Så flyttet vi (alle utenom min far) til en annen by da jeg var 11.

Så flyttet jeg tilbake til gamlebyen, til min far, da jeg var 17, fordi jeg slet med sosial angst på skolen.

Perioden imellom dette var preget av reising frem og tilbake, og dette forbinder jeg nok mye med uro og stress.

Men tilbake til det du spurte om: Jeg har vel aldri snakket skikkelig ut om hvordan jeg hadde det i denne tiden. Så det er en sannsynlig årsak til uroen jeg opplever nå.

Imorgen kjører jeg hjem igjen.....Satser på det går greit. Og håper på ikke å våkne med vondt i magen igjen imorgen. For det er kjipt...:(

Takk for alltid god hjelp! :) God natt, ser deg nok på forumet i dagene fremover!

Ja vi snakkes. Jeg vil hvite om du blir bedre eller om du fortsatt føler deg dårlig. HØRER DU!!

Må tenke på sengen selv. Jeg skal ha folk på besøk imorgen og må opp tidlig.

God natt til deg Jake. Sov godt og slapp av.

Mange juleklemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130829-jake/#findComment-801681
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hvordan går det med deg. Har du kommet deg litt etter julen?

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130829-jake/#findComment-802566
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hei!!

Takk for god hjelp og omtanke!

Joda, går faktisk bedre nå.

Kom hjen igjen på lørdag. Mindre smerter i magen nå.

Skal til psyk. neste mandag. Det blir Bra!!

Deg da, går det bra?

Hei, igjen. Jo var på jobb idag. Ikke særlig greit, men nå har jeg fri til mandag så da går det nok bedre. Ellers er helsen utrolig bra. Krysser fingrene for at det holder.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130829-jake/#findComment-803272
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hei!!

Takk for god hjelp og omtanke!

Joda, går faktisk bedre nå.

Kom hjen igjen på lørdag. Mindre smerter i magen nå.

Skal til psyk. neste mandag. Det blir Bra!!

Deg da, går det bra?

Så fint at det går bedre med deg. Ville nevnt det for psyk. om jeg var deg. Det som vi "snakket" om.

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130829-jake/#findComment-803283
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Godt nyttår!!

Håper alt går bra med deg!!

Ønsker deg et riktig godt nytt år, og takk for god støtte i året som gikk!

Takk i like måte Jake. Det er godt å ha noen å utveksle tanker og følelser med. En som forstår når familien ikke strekker til.

Tusen takk og må vi fortsatt ha hverandre i det nye året.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130829-jake/#findComment-804667
Del på andre sider

Jake1365380469

Takk i like måte Jake. Det er godt å ha noen å utveksle tanker og følelser med. En som forstår når familien ikke strekker til.

Tusen takk og må vi fortsatt ha hverandre i det nye året.

Klem

Hei!

Har hatt litt tull med internett, men nå er det i orden.

Ja, vi må fortsette å holde kontakten. Helt enig med deg, der!!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130829-jake/#findComment-807055
Del på andre sider

Jake1365380469

Ja takk, det går overraskende bra. Både psykisk og fysisk. Kjenner jeg er på vei inn i en litt hyper periode og er spent på å se hvordan det går.

Du da, har du det fint? Du er vel begynt på skolen igjen nå.

Ja. Skolen er i gang igjen. Fint det, etter laaang juleferie!

Fint at du har det bra!! Godt å høre!

Skal ta meg et par pils idag, men er usikker (har skrevet innlegg nettopp) mht sobrilen jeg tok tidligere.

Jaja, tar det roilg, da må det vel gå greit?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130829-jake/#findComment-813267
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...