Gå til innhold

Trykk i hodet etter hjernerystelse

Anbefalte innlegg

Heisannn.

Takk for raskt svar på forrige spm.

Det jeg lurer på nå er at jeg plages med trykk inni hodet hele tiden. Føles akkurat ut som når man er ute å flyr. Prøver og utligne trykket med å holde for nesen og blåse ut.

Føler ikke at dette hjelpe noe spesielt. Hva kan det skyldes?

Det neste jeg lurer på er at jeg plages veldig mye med tett nese. Ikke at jeg er fortjøla, men bare tett nese. Etter kommer spesielt etter middag om kvelden eller om natta. Jeg bruker nesespray for og løsne på dette( har gjort det en stund nå... noe som sikkert ikke er bra. Står maks 10 dager!)

Så det siste jeg lurer på. Rett etter hjernerystelsen ble jeg plages med øresus, noe som skyldes væske i mellomøret. Det ordnet seg etter et besøk hos en homeopat. Men det jeg lurer på er hvorfor det kom væske i mellomøret mitt??

God Jul!!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13088-trykk-i-hodet-etter-hjernerystelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Stian !

Tettheten kan kanskje skyldes opphopning av slim og væske i bihuler ? Det kan igjen ha sammenheng din tette nese. Den kan igjen muligens skyldes allergi. Alt dette bør du få sjekket hos en øre-nese-hals spesialist.

Øresus skyldes neppe væske i mellomøret - heller en irritasjon av hørselsnerven i det indre øre eller enda lenger sentralt på hørselsnervens vei mot hjernen. Det kan ha svært mange årsaker. Igjen er en øre-nese-hals lege naturlig å spørre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...