Gå til innhold

Kutting..


lillejenta19

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg har de to siste døgnene begynt å kutte opp armen min med barberhøvel (ikke hovedpulsåra,men lengre oppå armen..) Når mamma spurte meg hvorfor jeg gjorde dette sa jeg "fordi jeg er lei av å ha usynlig vondt,nå har jeg endelig synlig vondt" men sannheten var at det ikke var vondt..det var godt..jeg gleda meg til å kutte! Gjorde det for første gang i går.. Er det noe hjelp å få??? Noen som har det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også i perioder kuttet og brent meg selv, og jeg vet at det finnes mange andre der ute som også gjør det. Så du er ikke alene.

Selvskading er et symptom på at man ikke har det bra. Derfor vil jeg råde deg til å søke hjelp straks. Det er viktig å ta problemene på alvor og søke hjelp så fort så mulig. Jo tidligere man griper fatt i problemene; jo fortere blir man frisk.

Ta kontakt med fastlegen din eller helsesøster på skolen. De vil kunne hjelpe deg videre.

Ønsker deg lykke til! :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes svaret fra natolars var kjempebra! :-) Det er god hjelp å få for kutting. Du kan prate med psykolog eller psykiater en gang i uken, og det finnes medisiner som gjør at du ikke får så vondt inni deg. Jeg skjønner forresten godt at du vil ha det synlig vondt for en gangs skyld. Det var også en av grunnene til at jeg begynte å kutte meg, men nå har jeg HELDIGVIS sluttet ved hjelp av medisiner, i tillegg prater jeg med psykolog en gang i uken. Har ikke skada meg på 7 mnd, noe jeg er glad for. Det hender jeg får lyst, men jeg utsetter det, og lar det da være. :-) GOOD LUCK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...