timone Skrevet 20. desember 2000 Del Skrevet 20. desember 2000 Jeg gikk og snakket i søvne da jeg var liten, men ikke så ofte. I en stressperiode med feber da jeg var 22 startet jeg å gå oftere i søvne - stort sett alltid i forbindelse med mareritt. Ofte løper jeg skrikende ut av sengen, og hjertet hamrer så sinnsykt hardt at jeg har lurt på om det kan skades. Det slår aldri så hardt når jeg er våken. Kan det være farlig? Jeg våkner alltid etter noen minutter(?) og skjønner at det bare er en drøm, men da har jeg gjerne skremt vettet av dem som evt måtte være i nærheten, jeg har tråkket på ting, tatt bilder ned fra veggen osv... Jeg ser andre ting enn de som er der, eks. skoene mine en katt, håndklærne som lå over sofaen var døde kropper... Jeg ser mye rart. Drømmene går ofte ut på at bilder, vegger osv faller over meg, eller at "noen kommer og tar meg". I perioder har jeg ofte problemer med å sovne også - jeg kan ligge i 3-4 timer selv om jeg er supertrøtt. Likevel er det ingen fast sammenheng med at jeg går i søvne hvis jeg hadde problemer med å sovne. Er det noe som helst man kan gjøre med sånt, og er det skadelig på noen måte? Jeg føler at jeg sover dårligere når jeg har mareritt og går i søvne, siden jeg gjerne blir liggende litt våken etter et "anfall". Det eneste mønsteret er at det kommer stort sett i stressperioder, så det er åpenbart pga at "ting rører seg" i hodet mitt, men likevel... Kjenner ingen andre som gjør dette, og jeg er ikke spesielt nervøs, deprimert osv. Jeg er forresten 25 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13096-s%C3%B8vngjengeri/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 22. desember 2000 Del Skrevet 22. desember 2000 Vonde drømmer har gjerne en årsak,og jeg tror at problemet ditt løses ved at man får nøstet opp i dette.Får videre rådgivning kan jeg foreslå at du retter spørsmålet til forum psykiatri som sikkert har erfaring med denne problemstillingen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13096-s%C3%B8vngjengeri/#findComment-64737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.