Gå til innhold

sykemelding......


kikkii

Anbefalte innlegg

Kan man bli sykemeldt en hel dag for å gå til behandling over lengre tid?

Må sjefen vite hvorfor man er sykemeldt?

Er det aktiv sykemelding eller heter det noe annet?

Jeg synes det er så flaut å være borte fra jobben. Jeg skammer meg sånn. Får så innmari dårlig samvittighet sånn at jeg gruer meg ekstra for å gå på jobben. Jeg gruer meg til å gå på jobben hver dag men hvis jeg har vært borte er det ekstra ekstra ille.. Hva skal jeg gjøre?

Tusen takk for svar.

Hilsen dumme meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Du er i allefall ikke dum. Du kan få fri for å gå til behandling om du kan bli sykemeldt vet jeg ikke.

Aktiv sykemelding, er når du er sykemeldt men går på jobb når du orker det. Det er en avtale mellom deg og arbeidsgiver som sendes til trygdekontoret.

Din sjef har ingen rett til å få vite hva som feiler deg. Det står heller ikke på sykemeldingen.

Og en annen ting du, du er ikke dum. Trenger du sykemelding og behandling skal du ta det for å bli frisk. Og dårlig samvittighet skal du ikke ha. Kvitt deg med den da er du allerede på god veg til å bli frisk.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du kan være sykemeldt så lenge som behandlingen krever.

Sjefen/arbeidsgiver har ingen rett til å vite hva som feiler deg.

Dette er ikke "aktiv sykemelding". Dette er "gradert/delvis" sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...