Gå til innhold

Barne-og undomspsykiatri


Aby

Anbefalte innlegg

Hei.Har en niese som fyllte 4 år i november.Hun spiser veldig dårlig, tror nesten ikke jeg har sett at hun har spist et ordentlig måltid noen gang.Hun ble ren for et års tid siden, dvs hun går på do og tisser, men da hun skal bæsje må mora ha på bleie. de får henne ikke til å gå på do for å gjøre dette. Dette har selvfølgelig blitt fokusert litt på i familien, men nå i det siste har vi sett hvordan hun selv sliter med dette, så vi sier ingen ting. I sommer var hun på hyttetur, og da fikk de henne til å bæsje på plenen. Hun var da stolt som en hane, men da de kom hjem falt alt i samme gamle mønster. Tror dette sliter på henne psykisk. Dette er jo noe hun ikke mestrer, samtidig som kommentarene faller lett fra foreldrene da bleie skal tas på og bæsj vaskes bort.I det siste kvier hun seg også for å reise i burdsdager, dette sikkert for at hun er redd for at andre skal oppdage hvordan det er. Dette er en veldig oppvakt ung dame, og hun er fullstending klar over problemet. Jeg tror dette har en klar sammenheng med matinntaket, at hun justerer dette slik at bæsjinga avtar. Tror at problemet er mye større enn foreldrene innser, de bare blåser det hele av, og sier at hun nok går på do en dag. Jeg tror hun må få hjelp til å mestre dette. Dette har blitt nevnt for helsesøster og lege, men de har heller ikke brydd seg.Men jeg ser hvordan hun krymper seg hver gang hun må be om bleie, og er redd for at dette blir et større problem etterhvert. vedkommende bor på Høybråten. Så hvis du/dere har noen forslag om hva vi kan hjelpe med hadde det vært fint. Innbiller meg kanskje at barne-og ungdomspsykiatri kan være til hjelp. Tror foreldrene kommer til å ta det ille opp da jeg "bryr" meg med dette, men orker ikke se hva det gjør med ungen lenger.

Håper dere kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest også en mor

Ikke bland deg oppi dette. Foreldrene kjenner barnet best. Dette har jeg også opplevd med mitt barn uten at det var noe større ståhei med det. Jo mer foreldre stresser med dette desto mer holder barnet igjen. Det er egentlig ganske vanlig at barnet er skremt over å "gi slipp" på bæsjen, også ned i et do da hvor vannet kvitterer med å våte rompa!

Foreldrene har rett, det går over. Bare gi det litt tid, og slutt og bland deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...