Gå til innhold

Håpløst


Gjest gutten_84_

Anbefalte innlegg

Gjest gutten_84_

Jeg har nå slitt med angst i snart tre år. Har brukt det meste. Sobril, Valium, Xanor, Buspar prøvd Seroxat, Efexor og Cipramil.

Jeg fikk følgende diagnoser;

GAD(General Anxiety Disorder) og Panikklidelse med Agorafobi.

Pillene hjalp på panikkangsten, men jeg er hele tiden anspent. Angsten plager meg t.o.m når jeg sover. Har utviklet parasmonia.(Redd for å sove). Jeg tør ikke å sove i min egen seng engang. Jeg kan, men da ender det opp med at jeg våkner utkjørt av mareritt og blir etterskjelven halve dagen.

Jeg føler at jeg bare står fast og at angsten aldri kommer til å forsvinne. Den har overtatt kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest alternativer

Har du opplevd noe svært ubehagelig som utløste dette?

Hvis du finner en terapeut du får tillit til, og får snakket ut om dette, kan det hjelpe mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd kognitiv terapi (mot panikkangst)? Det er det som skal være mest effektivt mot denne type angst. Det kan hende det er mulig å gjøre noe med noe av angsten på den måten, selv om kanskje ikke alt lar seg behandle. Tror det er viktig å gå i dypet av hva det er som utløser angsten, og det er nettopp det, denne type terapi skal hjelpe deg med.

Det skal få deg til å reflektere over ting, og at angsten på den måten blir litt mindre viktig, tankeprosessen rundt det, kan bli mere viktig enn selve angsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje forsøkt det meste når du skal legge deg for å unngå angst, men det som kan hjelpe er noe som kan ta oppmerksomheten bort eller ut på reise vha musikk, lydbok, tegneserier eller sovne på sofaen fremfor tv. Jeg hadde det slik en periode at jeg trodde noe forferdelig ville skje hvis jeg sovnet. Kanskje det handler om å miste kontrollen over noe. La seg selv slappe av kan være skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...