Gå til innhold

Candida


Gjest Trøndelag

Anbefalte innlegg

Gjest Trøndelag

Hei! Jeg har vært ganske mye plaget med sopp. Derfor lurte jeg på om det på noen måte kan være skadelig å bruke canesten så ofte? Kan den miste effekten (resistent)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Jeg mener det ikke er skadelig, men om det mister effekten er sikkert og visst! Jeg har bruk en del Canesten, og det virker sjelden på meg nå - nå må jeg ta diflucan + canesten og det er ikke alltid det virker engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er beskrevet tilfeller av kroniske smerter i skjeden som relateres til hyppig bruk av soppmidler lokalt. Det er usikkert om sopp kan bli resistent for Canesten. Du bør være sikker på at det virkelig er sopp du har, noen kroniske slimhinneforandringer i skjeden kan gi samme symptomer. Få det sjekket hos legen når du får symptomer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...