Gå til innhold

NHD, vær så snill å se hit


Anniken79

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et spørsmål til deg angående medisiner. Jeg har gått på cipramil 40mg og tolvon 30mg i ca ett og et halvt år nå. Har hatt ganske god hjelp av dette lenge, men nå føler jeg meg veldig dårlig igjen. Er fryktelig sliten, alt er et ork, jeg har ikke lyst til noe og jeg klarer ikke føle glede selv over ting jeg burde bli glad over. Jeg er veldig fortvilet, og føler at jeg ikke orker stort mere nå. Å gå på jobb er også vanskelig selv om jeg egentlig trives i jobben og jobber med masse koselige folk. Så var det en som sa til meg i dag at kanskje jeg var blitt resistent mot medisinene fordi jeg hadde gått på dem så lenge at kroppen min kanskje var blitt vant til dem. Og at jeg kanskje burde gå til lege å endre medisin eller øke dosen. Stemmer dette? Kan en bli resistent mot antidepressiva? Hva bør jeg gjøre? Jeg har gått i samtaleterapi en gang i uken på psykiatrisk poliklinikk, men skal slutte der i februar for da har jeg gått der i et år. Men nå er jeg så fortvilet at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Er redd for å miste jobben hvis jeg er mere borte. De har bemerket at jeg har veldig høyt fravær i det siste. Men jeg klarer bare ikke..... Har du noen råd å komme med? Er veldig takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det virker som om depresjonen din har kommet tilbake.

Hos enkelte er det slik at medisinene får mindre effekt etterhvert. Det kan også være slik at sykdommen kommer tilbake i et sterkere anfall som medisinene ikke grier å demme opp for.

Jeg ville skiftet fra Cipramil 40 mg til den nyere Cipralex 20 mg. Om det ikke var nok, ville jeg prøvd en økning av Tolvon.

Avslutning av poliklinisk behandling kan etter mitt skjønn ikke bestemmes bare av kalenderen, men også av hvordan du har det. Du bør gå der til denne depresjonsepisoden er på retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...