Gå til innhold

Kriseplan


threzi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg antar at en kriseplan er en plan for hva du skal gjøre i spesielt vanskelige perioder.

For personer som har selvskadetendenser eller tilbøyelighet for selvpåførte forgiftninger/overdoser kan det være en plan for alternative gjøremål.

Jeg synes det er litt rart at dere skal lage en kriseplan for deg samtidig som du ikke engang vet hva det går ut på eller hva hensikten er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Jeg antar at en kriseplan er en plan for hva du skal gjøre i spesielt vanskelige perioder.

For personer som har selvskadetendenser eller tilbøyelighet for selvpåførte forgiftninger/overdoser kan det være en plan for alternative gjøremål.

Jeg synes det er litt rart at dere skal lage en kriseplan for deg samtidig som du ikke engang vet hva det går ut på eller hva hensikten er.

Hva er det? Å ta overdose kanskje?

Synes du kan prøve å minske avstanden til oss 'pasienter' ved å IKKE få oss til å føle os dumme. Det er da ikke meningen at pasienter skal skjønne fagspråket. Dere burde tenke på at mange ikke TØR å spørre, selv om de ikke forstår, (det gjelder på klinikken også!), og dermed skyver du/dere fra dere disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Hva er det? Å ta overdose kanskje?

Synes du kan prøve å minske avstanden til oss 'pasienter' ved å IKKE få oss til å føle os dumme. Det er da ikke meningen at pasienter skal skjønne fagspråket. Dere burde tenke på at mange ikke TØR å spørre, selv om de ikke forstår, (det gjelder på klinikken også!), og dermed skyver du/dere fra dere disse.

Verre enn å ikke forstå, er de som tror de forstår det, men tar feil. De 'husker' da at legen har sagt noe annet enn han har. Og legen er i trygg forvissing om at pasienten er orientert.

Er det RART det blir kommunikasjonssvikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det? Å ta overdose kanskje?

Synes du kan prøve å minske avstanden til oss 'pasienter' ved å IKKE få oss til å føle os dumme. Det er da ikke meningen at pasienter skal skjønne fagspråket. Dere burde tenke på at mange ikke TØR å spørre, selv om de ikke forstår, (det gjelder på klinikken også!), og dermed skyver du/dere fra dere disse.

intox er en forkortelse for intoksikasjon, og betyr forgiftning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva er det? Å ta overdose kanskje?

Synes du kan prøve å minske avstanden til oss 'pasienter' ved å IKKE få oss til å føle os dumme. Det er da ikke meningen at pasienter skal skjønne fagspråket. Dere burde tenke på at mange ikke TØR å spørre, selv om de ikke forstår, (det gjelder på klinikken også!), og dermed skyver du/dere fra dere disse.

Takker for påminningen.

Har rettet det opprinnelige innlegget slik at det nå forhåpentligvis er klarere.

PS.

Når jeg svarer, er svaret først og fremst til den som spør, og jeg prøver å tilpasse meg dennes nivå. Om spørreren bruker forkortelser eller faguttrykk, svarer jeg i samme nivå uten å forklare forkortelsene.

DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...