Gå til innhold

Et hjertesukk på dag som skal være hyggelig


dette er mitt nick

Anbefalte innlegg

dette er mitt nick

Ja, så sitter jeg her igjen da på nyttårsaftenen. Burde vel egentlig gjort noe, men orker ikke, vil ikke, og er heller ikke blitt bedt noe sted hvor jeg tør å gå (sliter veldig med sosial fobi på sånne dager). Før tok jeg dop/narko for å komme gjennom slike dager, men det klarer jeg heldigvis å unngå pga sykdommen min. Det ville nok ikke gått så bra, for å si det slik. Mange tanker en slik dag: for to år siden hadde jeg planlagt dødsdagen min. Det ble heldigvis mislykket, for jeg vil ikke dø nå. Jeg sliter mye med paranoide tanker, og det å "se" mennesker overalt som jeg ikke vil treffe. Når jeg tenker på det i ettertid, så skjønner jeg at det mest sannsynlig ikke er virkelig (for jeg sender venninner etter folk for å skjekke hvem de er), men når det står på som verst, så er jeg 100% sikker! Det er så jævlig å ha det sånn. Nå er jeg nok også på vei ned fra en litt hypoman periode, som ble ganske intens nå i jula. Det siste par dagene har jeg vært ganske deprimert og "drømt" om tanken på å bare forsvinne ut i det store intet. Har økt risperdalen fra i dag pga alle tankene mine. Håper det hjelper. Men jeg sover nesten ikke i det hele tatt om nettene. Er på en måte fortsatt litt hyper fordi jeg ikke sover, men det begynner å få innslag av depresjon, og det plager meg. Tenk hvis jeg hadde vært bedre helt uten medisiner. Jeg vet jo snart ikke hva som er meg! Pokker ta denne sykdommen! Jeg vil orke å gå på skole og fullføre ting sånn som andre. Isteden går jeg å venter på uføretrygd, i en alder av 26..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

En dag eller dato man har dårlige minner fra kan være vond å komme gjennom. Kanskje spesielt på en kveld som denne. Jeg har gjort en bestemmelse som kanskje ligner din, i stedet for å være sammen med en haug med folk fant jeg ut at jeg har lyst til å ta det helt med ro med uforpliktende sammvær rundt midnatt. Det føltes deilig å kunne bestemme seg for å heller ta livet med ro for meg selv i stedet for å stresse rundt på andres premisser. Hvis jeg klarer å finne roen og tryggheten i mitt eget selvskap føler jeg meg sterk.

Å ta seg fri fra alle tanker om å ikke være bra nok eller glad nok for andre og seg selv. Det er en fin øvelse. Å gi seg selv lov til forståelse rundt hvorfor jeg er som jeg er.

Jeg leste innlegget ditt og fikk lyst til å gi deg et kontra til det du skriver at "vanlige folk" gjør. Det er bra å ha ambisjoner og målsettinger, men av og til stiller en urimelige krav til seg selv med hensyn til å sammenligne seg med "de vanlige", de som tilsynelatende har lykkes med det en selv strever med.

Ønsker at du får en ok kveld,

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke slik at alle gjør så mye spennende på nyttårsaften. I vg i dag står det f.eks. om de store kjendisene:

Ben Affleck:

- Nei, det er en antiklimaks-dag for meg, og de fleste selskaper er for fulle og gale. Jeg har ikke hatt en fin nyttårsaften bortsett fra en gang.

Renée Zellweger:

feirer knapt nyttår.

- Vi feiret da jeg var liten, men ikke lenger, og jeg har aldri hatt nyttårsforsetter.

- Jeg blir alltid litt deprimert på nyttårsaften uten at jeg vet hvorfor, sier Nicole Kidman,

Jude Law: Men etter hvert har jeg mistet entusiasmen for nyttår siden dagen er blitt så kommersiell.

Uma Thurman har to gode forsetter hvert år, men selve nyttårsaften har hun mindre hell med.

- De beste gangene er når jeg ikke planlegger noe og ikke prøver å være i festhumør. Men ellers har nyttårsaften stort sett vært deprimerende.

Ønsker deg en fin kveld og et godt nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

En dag eller dato man har dårlige minner fra kan være vond å komme gjennom. Kanskje spesielt på en kveld som denne. Jeg har gjort en bestemmelse som kanskje ligner din, i stedet for å være sammen med en haug med folk fant jeg ut at jeg har lyst til å ta det helt med ro med uforpliktende sammvær rundt midnatt. Det føltes deilig å kunne bestemme seg for å heller ta livet med ro for meg selv i stedet for å stresse rundt på andres premisser. Hvis jeg klarer å finne roen og tryggheten i mitt eget selvskap føler jeg meg sterk.

Å ta seg fri fra alle tanker om å ikke være bra nok eller glad nok for andre og seg selv. Det er en fin øvelse. Å gi seg selv lov til forståelse rundt hvorfor jeg er som jeg er.

Jeg leste innlegget ditt og fikk lyst til å gi deg et kontra til det du skriver at "vanlige folk" gjør. Det er bra å ha ambisjoner og målsettinger, men av og til stiller en urimelige krav til seg selv med hensyn til å sammenligne seg med "de vanlige", de som tilsynelatende har lykkes med det en selv strever med.

Ønsker at du får en ok kveld,

mvh

Veldig mange av oss sitter hjemme og har valgt det sjøl!

Så fint at du er i live! Tenker jeg, og ønsker deg

godt nytt år.

:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter alene hjemme i kveld. For første gang i mitt liv er jeg alene nyttårsaften. Jeg har ikke problemer med å reise vekk sånn som du beskriver, men jeg har hatt mine ting å slite med. Jeg vet hva det å planlegge dødsdagen sin er for noe. Jeg sitter hjemme i kveld fordi jeg har tenåringer som må vite hvor jeg er, når de er ute sammen med venner. Den ene var stor nok til å spise sammen med venner, den andre spiste sammen med meg for siden å forsvinne til vennene sine med en beskjed om å melde fra regelmessig. Det gir det en mening for meg. Jeg holdt kanskje på å synke meg ned i et eller annet, men egentlig har jeg hatt det helt topp. Først prøvde jeg ut en oppskrift av fasan, jeg ikke ville ha våget hvis jeg skulle laget mat til mange, siden har jeg sett på en film med rødvinsglasset ved siden av meg. Snart skal jeg ut å gå en tur, kanskje treffer jeg kjente eller jeg nyter synet av den fargerike himmelen. Kanskje går jeg til den lokale kirken som er åpen nå.

Min angst går på at ingen skal synes synd på meg, min eksmann som jeg var gift med i over tyve år er sammen med en kjæreste hos hennes venner eller familie. Det plager meg f.eks. at hans familie kunne i tilfelle hvis de viste det osv., brukt dette for å vise hvor mislykket jeg er og vellykket han er. Jeg har ansvaret for tenåringene i kveld, og det vil ekssvigermor synes var greit, men............. JEG vet selv at tankene mine er sprø, og ikke realistiske. Ingen forstår sånt tøv, det plager meg likevel.

Jeg synes det er leit at du er plaget i kveld. Tankene dine er vonde, jeg vet at det er muligheter for å komme seg vekk fra det. Hvis du ønsker kontakt med meg, så si ifra i et svar. Da gir jeg deg en emailadresse og så kan jeg ringe deg i natt, hvis du ønsker det. Helt anonymt hvis du vil, hvis ikke så er det opp til deg. Bare vær klar over at jeg går en tur nå, og blir borte en stund. Ikke nøl, hvis du føler at det er riktig for deg. Ingenting ville glede meg mer enn at du tok kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt nick

Jeg sitter alene hjemme i kveld. For første gang i mitt liv er jeg alene nyttårsaften. Jeg har ikke problemer med å reise vekk sånn som du beskriver, men jeg har hatt mine ting å slite med. Jeg vet hva det å planlegge dødsdagen sin er for noe. Jeg sitter hjemme i kveld fordi jeg har tenåringer som må vite hvor jeg er, når de er ute sammen med venner. Den ene var stor nok til å spise sammen med venner, den andre spiste sammen med meg for siden å forsvinne til vennene sine med en beskjed om å melde fra regelmessig. Det gir det en mening for meg. Jeg holdt kanskje på å synke meg ned i et eller annet, men egentlig har jeg hatt det helt topp. Først prøvde jeg ut en oppskrift av fasan, jeg ikke ville ha våget hvis jeg skulle laget mat til mange, siden har jeg sett på en film med rødvinsglasset ved siden av meg. Snart skal jeg ut å gå en tur, kanskje treffer jeg kjente eller jeg nyter synet av den fargerike himmelen. Kanskje går jeg til den lokale kirken som er åpen nå.

Min angst går på at ingen skal synes synd på meg, min eksmann som jeg var gift med i over tyve år er sammen med en kjæreste hos hennes venner eller familie. Det plager meg f.eks. at hans familie kunne i tilfelle hvis de viste det osv., brukt dette for å vise hvor mislykket jeg er og vellykket han er. Jeg har ansvaret for tenåringene i kveld, og det vil ekssvigermor synes var greit, men............. JEG vet selv at tankene mine er sprø, og ikke realistiske. Ingen forstår sånt tøv, det plager meg likevel.

Jeg synes det er leit at du er plaget i kveld. Tankene dine er vonde, jeg vet at det er muligheter for å komme seg vekk fra det. Hvis du ønsker kontakt med meg, så si ifra i et svar. Da gir jeg deg en emailadresse og så kan jeg ringe deg i natt, hvis du ønsker det. Helt anonymt hvis du vil, hvis ikke så er det opp til deg. Bare vær klar over at jeg går en tur nå, og blir borte en stund. Ikke nøl, hvis du føler at det er riktig for deg. Ingenting ville glede meg mer enn at du tok kontakt.

Tusen, tusen takk for svar fra dere alle! Det varmet! Og til deg bebba så setter jeg stor pris på omtanken din! Skulle gjerne gitt deg en e-mail adr, men jeg har ingen som er helt anonym akkurat nå, så jeg vil ikke legge den ut her. Skal ordne meg en mail-adr i morgen så kan jeg legge den ut til deg på forum for meldinger under nicket ditt. Ha en så god kveld fortsatt som dere kan alle sammen! Nå er det bare en halv time til det braker løs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen, tusen takk for svar fra dere alle! Det varmet! Og til deg bebba så setter jeg stor pris på omtanken din! Skulle gjerne gitt deg en e-mail adr, men jeg har ingen som er helt anonym akkurat nå, så jeg vil ikke legge den ut her. Skal ordne meg en mail-adr i morgen så kan jeg legge den ut til deg på forum for meldinger under nicket ditt. Ha en så god kveld fortsatt som dere kan alle sammen! Nå er det bare en halv time til det braker løs..

Du kan skrive til meg på min anonyme email-adresse [email protected]. Jeg har funnet ut at den virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hei!

En dag eller dato man har dårlige minner fra kan være vond å komme gjennom. Kanskje spesielt på en kveld som denne. Jeg har gjort en bestemmelse som kanskje ligner din, i stedet for å være sammen med en haug med folk fant jeg ut at jeg har lyst til å ta det helt med ro med uforpliktende sammvær rundt midnatt. Det føltes deilig å kunne bestemme seg for å heller ta livet med ro for meg selv i stedet for å stresse rundt på andres premisser. Hvis jeg klarer å finne roen og tryggheten i mitt eget selvskap føler jeg meg sterk.

Å ta seg fri fra alle tanker om å ikke være bra nok eller glad nok for andre og seg selv. Det er en fin øvelse. Å gi seg selv lov til forståelse rundt hvorfor jeg er som jeg er.

Jeg leste innlegget ditt og fikk lyst til å gi deg et kontra til det du skriver at "vanlige folk" gjør. Det er bra å ha ambisjoner og målsettinger, men av og til stiller en urimelige krav til seg selv med hensyn til å sammenligne seg med "de vanlige", de som tilsynelatende har lykkes med det en selv strever med.

Ønsker at du får en ok kveld,

mvh

Så fint å høre at du har innsett akkurat det med å ta det med ro og følge sin egen takt og fart. Har nettopp funnet det ut selv. Har fått tilbud om en roligere jobb og vurderer sterkt å satse på den. Jeg har fartet rundt og vært mer eller mindre hyper nå i 5-6 år og er heller utslitt, så tanken på en tid i ro og fred er veldig fristende. Håper jeg også finner ro i sjelen med denne avgjørelsen. :o)

Godt nyttår til deg!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Så fint at planene dine slo feil da. Jeg har også feiret nyttår i fred og ro med bare de nærmeste rundt meg. Er glad for det idag :o)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at du har innsett akkurat det med å ta det med ro og følge sin egen takt og fart. Har nettopp funnet det ut selv. Har fått tilbud om en roligere jobb og vurderer sterkt å satse på den. Jeg har fartet rundt og vært mer eller mindre hyper nå i 5-6 år og er heller utslitt, så tanken på en tid i ro og fred er veldig fristende. Håper jeg også finner ro i sjelen med denne avgjørelsen. :o)

Godt nyttår til deg!

Mvh

Å sette ned farten er en fin ting å gjøre, særlig i jobbsammenheng. Og hvis du er en som gjerne vil være mest mulig effektiv og pliktoppfyllende og sammtidig gjøre litt ekstra er det ikke rart du blir sliten etter mange år med høyt aktivitetsnivå. Høres supert ut med en roligere jobb hvis du klarer å henge med i rolig tempo:)

Tiden går ikke, den kommer.

Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...