Gå til innhold

Hvor lenge igjen?


ego2

Anbefalte innlegg

Jeg er bare en dag på overtid, (termin 19) men for å trøste meg selv, vil jeg gjerne vite hvor lenge det er igjen nå, sånn i verste tilfelle.

En av grunnene til at jeg lurer på dette, er jo også fridagene i jula.

Venter de helt til tirsdag om 14 dager før jeg eventuelt får komme til vurdering? Og hvor lang tid kan det ta fra de tar deg inn til vurdering, til de bestemmer om de skal sette drypp, ell.

Jeg har også oppfattet det slik at jeg skifter uke på lørdager, men har altså termindag en tirsdag. Har jeg missforstått da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ego2. Dette lurer jeg også på!!! Sitter også her og venter....

Jeg skifter forresten uke på søndagene trodde jeg, men har inntrykk av at jeg alltid er litt på forskudd av lege/ jordmor som forholder seg til tirsdag, siden termin er på en tirsdag. Dette har vel noe å gjøre med at svangerskapet er 40 uker + 2 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Du skiftar termin vecka samma dag som du har termin. Om du har termin på tisdag, så hadde du inte gått 40 hela veckor föränn i går (tis 19 dec). Det vanligaste som jag tror att de flesta sjukhus gjör, är att kvinnan får komma för en övertidkontroll , när de gått 2 hela veckor över tiden. För dig blir alltså detta den 2/1. Om allt ser bra ut då, kan man evt vänta med att sätta igång förlossningen senare i veckan. Som längst brukar man vänta tills man har gått över 3 veckor (9/1). De flesta kvinnor har då fött barn spontant innan dess. Det är som regel bäst att vänta på att förlossningen sätter igång av sig själv, men ibland vill det naturliga inte inträffa, varför vet vi inte riktigt. Jag önskar att du kommer i gång av dig själv, lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ego2. Dette lurer jeg også på!!! Sitter også her og venter....

Jeg skifter forresten uke på søndagene trodde jeg, men har inntrykk av at jeg alltid er litt på forskudd av lege/ jordmor som forholder seg til tirsdag, siden termin er på en tirsdag. Dette har vel noe å gjøre med at svangerskapet er 40 uker + 2 dager?

Det var du som minnet meg på spørsmålet. I går skrev du et innlegg om at det bare var minst to uker igjen.

Men i verste fall risikerer vi altså litt under tre uker til. Eh, hjeeelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...