Gå til innhold

Er jeg egoistisk ?


Gjest ikkenåidag

Anbefalte innlegg

Gjest ikkenåidag

Jeg blir uvel når familien min drar på besøk til min overgriper.Jeg stoler ikke på dem. Jeg vet ikke hvor jeg har dem.Jeg vil skrike ut at de ikke skal dra til han. Er jeg en egoist ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs hva du legger i ordet egoist. For meg betyr det å ha kjærlighet til seg selv, og at det er en fin "egenskap", men at problemet når en begynner å gjøre eller si noe for sin egen del som minner om egoisme er en rød varsel lampe som blinker: Nei, det er feil, jeg er for egoistisk, jeg fortjener ikke å si i fra eller ha det bra osv osv. Kanskje jeg ikke skulle gjort det eller sagt det. Bare for min del, for å ta hensyn til meg, nei, det går ikke.

Syns ikke du virker egoistisk på noe som helst negativ måte når du ikke vil at de skal besøke din overgriper.

Det høres ut som en sunn og fornuftig og helt forståelig måte å reagere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Henrik

Det spørs hva du legger i ordet egoist. For meg betyr det å ha kjærlighet til seg selv, og at det er en fin "egenskap", men at problemet når en begynner å gjøre eller si noe for sin egen del som minner om egoisme er en rød varsel lampe som blinker: Nei, det er feil, jeg er for egoistisk, jeg fortjener ikke å si i fra eller ha det bra osv osv. Kanskje jeg ikke skulle gjort det eller sagt det. Bare for min del, for å ta hensyn til meg, nei, det går ikke.

Syns ikke du virker egoistisk på noe som helst negativ måte når du ikke vil at de skal besøke din overgriper.

Det høres ut som en sunn og fornuftig og helt forståelig måte å reagere på.

Enig. Det høres ut som en helt naturlig reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, så lenge familien vet at vedkommende har overgrepet seg på deg, og de tror deg, så er det de som er egoistiske, etter min mening. De lar hensynet til seg selv overstyre dine behov for at de setter grenser for hva som skal tillates, og hva som kan tilgis. Kanskje de føler seg presset på et slags vis til å besøke vedkommende. Og presset til å tilgi en ugjerning, kanskje. Hva tror du om det? Kan det være slik det henger sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...