Gå til innhold

Hvor mye skade gjør julekaker?

Anbefalte innlegg

Hei, nå er det jo jul igjen, denne gang med min diabetes 2. Jeg har laget kransekake , kokosmakroner og disse smakte jeg ikke på . Det jeg lurer på er hvor dumt er det å smake litt på juleserveringene? Var i dag å fikk sjekket blodsukkeret, og det var 7,5 Jeg tar en tabelett daglig.

Da min diabetes bare har vert kjent i en måned, har jeg ennå ikke begynt å måle hjemme.

Fersk som jeg er, så vil jeg ikke gjøre noe som kan ødelegge for meg selv. Men det er jo jul da.......Har noen lyst til å svare meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13127-hvor-mye-skade-gj%C3%B8r-julekaker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Problemet er vel ikke hva du spiser for å hygge deg til jul men hvor høyt blodsukkeret ditt stiger etterpå. Så lenge blodsukkeret stort sett holder seg under 10 mmol/l er det ingen fare.

Vennlig hilsen

Takk for svar, blodsukkeret har vært under 10 etter at jeg fikk tabeletter, jeg har ikke spist noe sukkerholdig utenom det som er i frukt eller annen mat. (naturlig sukker). Jeg føler at det går greit sånn ellers, men til juleselskapene kan det jo bli vanskelig, jeg ville være føre var, liksom.Men siden jeg ikke måler det selv, og legen også feirer jul, bør jeg nok ta det piano.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...