Gå til innhold

Hva skal jeg si...


Gjest lillpill

Anbefalte innlegg

Gjest lillpill

Nå har jeg fått avslag fra psykiatrisk.. Det var som å lese min egen dødsannonse. Jeg er visst ikke "syk nok" til å få hjelp.

Holder ikke og slite med å holde begge beina på jorda hver jævla helvetes dag.

Der har vi løsningen, "Gi opp, bli mer syk, først da får du hjelp".

Samme som om en med infeksjon i et stort sår skulle ha kommet på et sykehus og blitt kastet ut fordi han ikke måtte amputere foten enda.

Hva er det som skjer? Må en blodårene mine ryke igjen for at jeg skal få hjelp? Da må de vel det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er lei meg for at du fikk avslag.

Vet desverre ingenting om hvordan det systemet fungerer og hva som skal til for å få plass. Har du forsøkt andre behandlingsinstitusjoner? Skulle ønske jeg kunne gi deg noen gode råd.

Av og til begynner en å lure på hva som egentlig skal til. Jeg håper du kan klage på avslaget.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om tilbud om psykiatrisk utredning og behandling varierer svært fra sted til sted. Noen steder er terskelen høy for å slippe til hos spesialist - enten det er på poliklinikk eller privatpraktiserende - andre steder gis mange et slikt tilbud.

Du må kontakte fastlegen din og drøfte situasjonen på nytt med ham. Det kan være at det finnes gode alternativer dere foreløpig ikke har prøvd, f.eks. privatpraktiserende spesialister i området. Mange kommuner har også psykiatriske sykepleiere ansatt og samtaler med disse pleier å være et lavterskeltilbud. Enkelte ganger kan disse sykepleierne være gode samtalepartnere og et forsøk verdt å kontakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...