Gå til innhold

Venner?


Gjest Litt forundretGutt23

Anbefalte innlegg

Gjest Litt forundretGutt23

Hva gjør man med venner som man føler at de gir meg dårlig selvtillit? Dette er et spørsmål jeg har lurt på lenge og som jeg håper at noen av dere som har opplevd det samme kan hjelpe meg med. Jeg har to venner (vet ikke om de kan kalles venner) som jeg er litt usikker på. De skifter personlighet like ofte som en kameleon skifter farge. Når jeg er sammen med dem alene så er de ganske medgjørlige men når de er sammen med andre folk så føler jeg at de snakker mot meg.

Jeg har to venner, A og B.

A (23 år) er en person som jeg har gått i klasse med på ungdomsskolen (8 klasse) og videregående skole. Han er en som alltid må være i sentrum og han tror at han er best i alt. Han kjenner mange personer deriblant mange jenter. Han har ødelagt for meg tidligere på fotballaget der han ble venn med de andre på laget og jeg ble skjøvet ut. En annen episode er at han og jeg bowlet med to jenter og han kjente den ene. Da vi var ferdige så spurte han meg om jeg likte en av de. Jeg fortalte han om den jeg likte. Neste gang vi møttes igjen så flørtet han med den jenta jeg likte vel vitende om at jeg likte henne. Jeg er en sjenert type og er ikke som han. Han ødela for meg der. Videre så må han absolutt være med der jeg er. Har jeg for eksempel fått nye venner så må han absolutt bli en enda bedre venn med dem.

B (24 år) er en type som jeg føler at trenger mye makt. Når jeg er alene med han så er han skikkelig grei men når vi er med andre og person A (han kjenner denne også) så blir de mot meg. Jeg føler at jeg hele tiden må smiske med han og det er jeg lei av.

Jeg kan si om meg selv at jeg er en gutt som er ganske sjenert og det tar tid å bli kjent med meg. Jeg har videre slitt med dårlig selvtillit siden jeg var 17 år og det varte til nå. Men nå går jeg jevnlig til psykolog og begynner å komme meg. Jeg er ikke festens midtpunkt og kjenner dermed ikke mange jenter noe person A gjør. Han har mange venniner og slikt. Jeg er ikke flink med ord og slikt men jeg tives med det. Jeg er en rolig fyr som trener og går på skole, Jeg føler at når jeg er sammen med disse to så får jeg dårlig selvtillit. Jeg hadde tenkt å ha mindre kontakt med dem og bare være på hils med dem. Jeg er snart 24 og må ta et standpunkt: skal disse menneskene være en del av livet mitt? Skal jeg være sammen med disse menneskene selv om de ødelegger selvtilliten min? Det er det jeg lurer på. Nå er det selvsagt et veldig svakt grunnlag for dere å vurdere dette ut fra men hvis dere har lignende venner så tror jeg at dere vil forstå meg. Jeg skal jo ikke kutte de ut men heller ha lite kontakt med dem. Jeg har ikke mangel på venner og jeg anser disse ikke som mine nærmeste venner lengre.

Håper at noen kan komme med tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du selv kom med et bra forslag - ikke kutte dem ut, men ha lite kontakt.

Slik de har ødelagt slik for deg, er de ikke ordentlige venner.

Du fortjener mye, mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litt forundretGutt23

Jeg synes du selv kom med et bra forslag - ikke kutte dem ut, men ha lite kontakt.

Slik de har ødelagt slik for deg, er de ikke ordentlige venner.

Du fortjener mye, mye bedre!

Ja, det er vel det. Jeg trenger jo ikke å gi de grunn til å snakke om meg ved at jeg kutter dem ut men er bare på hils.

Takk for kommentaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel det. Jeg trenger jo ikke å gi de grunn til å snakke om meg ved at jeg kutter dem ut men er bare på hils.

Takk for kommentaren

Bare hyggelig.

Lykke til vidre.

Alle gode ønsker fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Du virker til å være en ung mann med en usedvanlig selvinnsikt og forståelse for andres reaksjoner og mellommenneskelige anliggender.

Jeg vil rett og slett foreslå at du følger magefølelsen! Den er sikkert mer enn bra nok. Nå var det feks å ikke kutte helt ut, men holde avstand og se hvordan det utvikler seg.

Lykke til videre i terapien! Du kommer sikkert til å tilegne deg mye nyttig med din gode forståelse og observasjonsevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litt forundretGutt23

Du virker til å være en ung mann med en usedvanlig selvinnsikt og forståelse for andres reaksjoner og mellommenneskelige anliggender.

Jeg vil rett og slett foreslå at du følger magefølelsen! Den er sikkert mer enn bra nok. Nå var det feks å ikke kutte helt ut, men holde avstand og se hvordan det utvikler seg.

Lykke til videre i terapien! Du kommer sikkert til å tilegne deg mye nyttig med din gode forståelse og observasjonsevne.

Tusen takk for svaret ditt. Det er riktig det du sier at jeg heller burde ta avstamd og de hvordan det utarter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Litt forundretGutt23

Jeg synes du selv kom med et bra forslag - ikke kutte dem ut, men ha lite kontakt.

Slik de har ødelagt slik for deg, er de ikke ordentlige venner.

Du fortjener mye, mye bedre!

Det er riktig og jeg skal gjøre det slik.

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...