Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn som jeg tror bruker endel narkotika, men han nekter. Derfor lurer jeg på om jeg skal ta urinprøver av han. Det jeg tror han bruker mest for tiden er en tablett som heter rohypnol.

Hva inneholder denne?Har funnet ut etter litt research at det er flunitrazepam som er virkemiddelet, men vil denne pillen gi positift utslag i en urinprøve om han testes for diazepam eller oksasepam?(er ikke helt sikker på om det er skrevet riktig). Jeg håper du kan gi meg svar på dette og/eller andre tips til hvordan jeg bør gå frem for å få en slutt på dette.Eller hvor jeg kan få svar på dette spørsmålet hviss du ikke kan gi meg det?Som du forstår er jeg ganske fortvilet, og siden jeg kommer fra en ganske liten bygd, er ikke dette noe jeg ønsker å ta opp med hvemsomhelst.På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13145-pillemissbruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg.. Jeg har selv prøvd det for lenge siden, det blir kalt Hyppere blant unge. Det er veldig lett å bli avhengig av. En venninne av meg har ødelagt livet pga det. Man blir sløv, mister balanse, ikke noe nerver - tør å gjøre hva som helst, husker ingenting dagen etter, blir trøtt, giddaløs, hissig etter mye bruk, selv om man merker suget så nekter man for avhengighet..

Vet ikke om det er så mye å få gjort.. Jeg fant ut av meg selv at dop holder man seg unna! Du kan jo se etter tegn..

- snøvling, kan minne litt om berusa på alkohol, bare stemmen mer slow motion..

- glemmer ting fort.

- ser trøtt ut, øyelokkene henger.

- Små pupiller

- rød i øynene.

- Blir irritert hvis du tar det opp, eller spør om noe ang. dop.

- sover utover hele dagen..

Dette er et vanskelig problem å hanskes med, men jg håper for all del han merker det selv hva det gjør med hjernen hans, og kutter det ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13145-pillemissbruk/#findComment-64325
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Innholsstoffet er som du angir flunitrazepam,og denne vil kunne spores på en urinprøve.

Hva man kan og bør gjøre avhenger av guttens alder,men du bør ta dette opp med legen din/deres,fordi dere må ha en kontakt ift.taking av prøver.Du bor i en liten bygd,og da er sikkert de fleste kjent også for legen,og på den bakgrunn vil vedkommende antagelig være i stand til å gi de beste rådene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13145-pillemissbruk/#findComment-64732
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...