Gå til innhold

topimax


Gjest zuuul

Anbefalte innlegg

jeg fikk zyprexa pga bipolar lidelse. jeg ble smellfeit. Er det grunn nok til å få Topimax. Kan jeg bli slank igjen med den? Eller vil den ikke virke fordi jeg fortsatt må bruke anti psykotika og det oppretholder fedmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det må være grunn nok, men kan du ikke i tilleg be om å få byttet bort zypreksaen med noe annet.

har byttet zyprexa med noe annet, men det hjalp ikke...er like feit.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har byttet zyprexa med noe annet, men det hjalp ikke...er like feit.........

Har du prøvd kombinasjonen lamictal og topimax. Ingen av de gir vektøkning. Topimax reduserer tvertimot vekta.

Lamictal ---> virker best på depresjoner

Topimax ---> virker best på hypomanier og manier.

Burde være en bra kombinasjon disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd kombinasjonen lamictal og topimax. Ingen av de gir vektøkning. Topimax reduserer tvertimot vekta.

Lamictal ---> virker best på depresjoner

Topimax ---> virker best på hypomanier og manier.

Burde være en bra kombinasjon disse to.

bruker Lamictal uten noen som helst virkning på depresjon.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker Lamictal uten noen som helst virkning på depresjon.....

Har du forsøkt med Mao hemmere mot depresjon?

ser ut for at alle psykiatere i dag tror det er serotonin påvirkning som skal til for å avhjelpe depresjoner.

Ofte er det heller påvirkning av adrenalin, noradrenalin og acetylcholin som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du forsøkt med Mao hemmere mot depresjon?

ser ut for at alle psykiatere i dag tror det er serotonin påvirkning som skal til for å avhjelpe depresjoner.

Ofte er det heller påvirkning av adrenalin, noradrenalin og acetylcholin som skal til.

nei, har ikke prøvd maohemmere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok

hei

vil bare si at jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, at man går opp i vekt med zyprexa. etter at jeg begynte på det, for noen mnd siden, har jeg gåt opp 5-7 kg.

skikkelig ergelig, og kan også tenke meg å skifte ut zyprexaen med noe annet.

psykiateren min sier derimot at jeg må gå på den, for at jeg ikke skal bli mere dårlig. hun vil ikke behandle meg om jeg slutter på medisinene. går på zyprexa, lamictal og truxal. gikk på cipralex også for noen uker siden, men sluttet på de i samråd med legen, da de kunne øke oppstemthetene.

håper du kan få noen alternativer til zyprexa

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt nick

Hei! Jeg har går på topimax og gikk ned mange kilo mens jeg gikk på den+litium. Fikk også endel bivirkninger som gjorde at jeg måtte slutte, men alle får jo ikke det. Men den er kjent for å ha mye bivirkninger. Ang. antipsykotika, hvorfor bytter du ikke til f.eks risperdal. Den brukes ofte mot bipolar lidelse, og psykiateren min sier det er den med minst bivirkninger. Man legger sjelden på seg og man blir ikke sjelden trøtt. Ellers syntes jeg det hørtes ut som et godt valg med lamictal og topimax.

Hilsen en som skjønner hvor kjipt det er å få vektproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

vil bare si at jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, at man går opp i vekt med zyprexa. etter at jeg begynte på det, for noen mnd siden, har jeg gåt opp 5-7 kg.

skikkelig ergelig, og kan også tenke meg å skifte ut zyprexaen med noe annet.

psykiateren min sier derimot at jeg må gå på den, for at jeg ikke skal bli mere dårlig. hun vil ikke behandle meg om jeg slutter på medisinene. går på zyprexa, lamictal og truxal. gikk på cipralex også for noen uker siden, men sluttet på de i samråd med legen, da de kunne øke oppstemthetene.

håper du kan få noen alternativer til zyprexa

klems

5-7 kg er jo ingenting. jeg la på meg 20 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...