Gå til innhold

kul under foten - har dere peiling på hva dette er?


Gjest thetraveller

Anbefalte innlegg

Gjest thetraveller

For en måneds tid siden, oppdaget jeg at jeg hadde fått en liten kul under foten, ca 2 cm under "tåballen til tåa ved stortåa" (makan til dårlig formulering!). Jeg ville aldri ha merket den, dersom det ikke hadde vært ømt, og jeg skulle gni litt på for å løsne opp stivheten.

Jeg har vært en del stiv i senene under fotbladene det siste året, sikkert fordi jeg går mye på jobb. Bruker Skotec sandaler, som er veldig gode å gå i.

Nå, fire uker senere, synes jeg kulen er litt forandret. Den gled litt unna i starten, så jeg trodde kanskje at det bare var en liten utposning på ei blodåre eller noe. Synes det har presset på litt når jeg har holdt beina i ro de siste dagene, både når de har vært strukket ut i senga, og når jeg har sittet. Kulen er blitt fastere, og trykker jeg på den, er den litt øm. I dag kjente jeg også at det var en bitteliten ny kul ca 1/2 cm lenger opp mot tåballen også.

Dette bekymrer meg, men det er nesten for dumt å ringe legen om det og. Får jo ikke time før om mange uker uansett, dessuten lo sekretæren av meg da jeg fortalte om dette i starten da jeg oppdaget kulen. Hun mente at det aldeles ikke var noe farlig, og at det var like greit å ringe på senere dersom jeg fortsatt var bekymret. Legen hadde ikke time før om fire uker den gang.

Er det noen som har peiling på hva dette er for noe? Man får vel ikke åreknuter UNDER fotbladene heller? Jeg er jo ikke fylt 30 enda...

Håper noen kan svare meg, selv om jeg også kommer til å kontakte lege igjen etter hvert.

I skrivende øyeblikk sitter jeg med beina støttet til kanten på datamaskina som står på gulvet. Kjenner at det presser på og gir ubehag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saaaana

jeg ville dratt til legen ja..

Hm... trodde først du var mannen min jeg! ;-)

Han har akkurat det samme problemet! Han merket det for en stund siden, han har nesten vondt for å gå noen ganger!

Det er ømt når han berører "kulen"

Det høres nesten ut som om sekretæren du ringte til er litt teit! De er ikke akkurat lege-utdannet disse teite sekretærene som sitter på legekontorene! Så jeg synes du rett og slett skal overse henne og ringe legen og få det sjekket! Det er ikke teit i det hele tatt å få en legetime for å få sjekket dette!

Mannen min har nettopp ringt å fått time nå i januar!

Lykke til med deg!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thetraveller

Hm... trodde først du var mannen min jeg! ;-)

Han har akkurat det samme problemet! Han merket det for en stund siden, han har nesten vondt for å gå noen ganger!

Det er ømt når han berører "kulen"

Det høres nesten ut som om sekretæren du ringte til er litt teit! De er ikke akkurat lege-utdannet disse teite sekretærene som sitter på legekontorene! Så jeg synes du rett og slett skal overse henne og ringe legen og få det sjekket! Det er ikke teit i det hele tatt å få en legetime for å få sjekket dette!

Mannen min har nettopp ringt å fått time nå i januar!

Lykke til med deg!:-)

Hehe... sekretærene der er faktisk utdannede sykepleiere.

Jeg tok en liten prat med legen på jobb i dag isteden, for da fikk jeg i alle fall høre hva hun syntes og trodde og sånn.

I sine 30 år som ortopedisk lege (overlege nå) har hun aldri sett noe lignende, så hun skulle "pønske" på det til onsdag, når vi begge to er på jobb igjen.

Greit nok å slippe å vente i fire uker for å få time til fastlegen for dette. Husker knapt nok hvem han er en gang ;)

Legen mente at det kanskje er en senekul, eller brusk, men syntes det så litt blåaktig ut, og "merkelig". Hun foreslo med det samme at jeg skulle ta ultralyd for å finne ut dette nærmere, så... jeg er en smule spent på hva hun sier til onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... sekretærene der er faktisk utdannede sykepleiere.

Jeg tok en liten prat med legen på jobb i dag isteden, for da fikk jeg i alle fall høre hva hun syntes og trodde og sånn.

I sine 30 år som ortopedisk lege (overlege nå) har hun aldri sett noe lignende, så hun skulle "pønske" på det til onsdag, når vi begge to er på jobb igjen.

Greit nok å slippe å vente i fire uker for å få time til fastlegen for dette. Husker knapt nok hvem han er en gang ;)

Legen mente at det kanskje er en senekul, eller brusk, men syntes det så litt blåaktig ut, og "merkelig". Hun foreslo med det samme at jeg skulle ta ultralyd for å finne ut dette nærmere, så... jeg er en smule spent på hva hun sier til onsdag!

Jeg har ikke lest tråden - men det kan ikke være en liktorn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vonde tær...

Hehe... sekretærene der er faktisk utdannede sykepleiere.

Jeg tok en liten prat med legen på jobb i dag isteden, for da fikk jeg i alle fall høre hva hun syntes og trodde og sånn.

I sine 30 år som ortopedisk lege (overlege nå) har hun aldri sett noe lignende, så hun skulle "pønske" på det til onsdag, når vi begge to er på jobb igjen.

Greit nok å slippe å vente i fire uker for å få time til fastlegen for dette. Husker knapt nok hvem han er en gang ;)

Legen mente at det kanskje er en senekul, eller brusk, men syntes det så litt blåaktig ut, og "merkelig". Hun foreslo med det samme at jeg skulle ta ultralyd for å finne ut dette nærmere, så... jeg er en smule spent på hva hun sier til onsdag!

Jeg kom til å tenke på, kan det være en såkalt tvilling?

Ellers er jo gjerne bein utsatt for bruskutvekster, liktorner og alskens knuter og kuler da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest thetraveller

Jeg har ikke lest tråden - men det kan ikke være en liktorn?

Nei, liktorn er ikke gjemt under huden, midt under foten. Det er ikke noe merker i huden... liktorn får man som regel på tær eller "hardere" hudpartier under føttene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thetraveller

Jeg kom til å tenke på, kan det være en såkalt tvilling?

Ellers er jo gjerne bein utsatt for bruskutvekster, liktorner og alskens knuter og kuler da...

Nei, ikke tvilling heller. Det er en kul som bare har vært der den siste måneden, og som har forandret seg litt. En tvilling er der gjerne over mye lengre tid.

Jeg har pleid å massere beina mine regelmessig, så jeg vet at kulen aldri har vært der før. Oppdaget den bare da den ble øm og jeg måtte gni litt på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...