Gå til innhold

NHD - Zoloft bivirkning, hjelp !


Gjest i tvil nå

Anbefalte innlegg

Gjest i tvil nå

Jeg har brukt Zoloft i to måneder, først 50 mg og etter to uker 100 mg. Det ser ut til å fungere bra mot depresjonen.

Problemet er bivirkningene. Jeg fikk diaré til å begynne med, og var veldig kvalm, det gav seg etter noen uker. Men rett før jul begynte diaréen igjen.

I tillegg har jeg permanent "klump i magen", er tørr i munnen og har kjevespenninger. Dette er angst, ikke sant ? Jeg har fått Sobril, men den hjelper ikke noe særlig mer.

Bør jeg prøve en annen medisin, eller er det noe jeg kan gjøre ihvertfall med diaréen ?

Ellers ser det ut som jeg tåler medisinen godt, jeg har normale leververdier, ingen seksuelle bivirkninger, og vekten er stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Har ikke erfaring med medisinen du bruker, men det du beskriver høres ut som angst (klump i magen/kjevespenninger/tørr munn).

Det kan være en kroppslig måte å reagere på i stedet for å vise/ha kontakt med følelser. F.eks kan sinne sette seg fast i kjeven, og skyldfølelse i magen. Det er sammenheng mellom kropp og psyke.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Både diare og magesmerter er vanlige bivirkner ved zoloft.

Men jeg ville også i utgangspunktet regnt med at klump i magen er angst og uro.

Sliter selv med det. Men har du hatt klump i magen før?

oo hva slags psykisk forfatning er du i når klumpen er der? Kjenner du deg engstelig og urolig, eller er alt "OK"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i tvil nå

Både diare og magesmerter er vanlige bivirkner ved zoloft.

Men jeg ville også i utgangspunktet regnt med at klump i magen er angst og uro.

Sliter selv med det. Men har du hatt klump i magen før?

oo hva slags psykisk forfatning er du i når klumpen er der? Kjenner du deg engstelig og urolig, eller er alt "OK"?

Nei, jeg har ikke hatt angst før, og jeg kjenner meg ikke redd for noe spesielt heller. Jeg ser på angsten som medisin-bivirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk de samme bivirkningene av seroxat. diare, konstant uro, kjevespenninger, tørr munn. Kanskje ssri ikke er medisinen for deg?

jeg har også hørt om flere som har opplevd dette - vær obs så ikke bivirkningene blir verre...og hyppigere

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...