Gå til innhold

Tett i bryst/nese og kaster opp.

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 5 mnd har alltid gulpet/kastet opp mye. Nå har det imidlertid vært bedre en stund, men nå har det vært litt verre igjen et par dager. Han har vært forkjølet en ukes tid og er ganske tett i brystet og nesen. Det virker som han kaster opp pga. slimdannelse og gjerne i forbindelse med hoste.

Han hadde for en liten stund siden også en periode på noen uker hvor han var ganske tett i brystet og vi synes egentlig han har vært litt i meste laget tett i forhold til hans relativt korte liv.

Faren hans har astma og vi er derfor redd for at det er begynnelsen til astma vi ser hos gutten nå. Er det grunn til bekymring eller er det vanlig med oppkast i forbindelse med forkjølelse.

Jeg vil uansett ta det opp med legen på 6mnd kontrollen, men lurer på om jeg bør kontakte lege tidligere enn det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13160-tett-i-brystnese-og-kaster-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære AV

Det er ganske vanlig at spedbarn som blir forkjølet og hoster kaster opp slim fordi de svelger slimet i stedet for å få det ut. Hvis gutten din er i fin form ellers, ikke hoster og virker tett utenom forkjølelsesperiodene og spiser godt kan du se det hele an. Men er du i det minste tvil, og særlig hvis du synes almenntilstanden ikke er helt god bør du kontakte legen. Det går godt an å ha slike symptomer som du beskriver uten at det betyr begynnelsen på astma.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...