Gå til innhold

smerter i mage under venstre ribben

Anbefalte innlegg

Hei

For tiden undersøkes jeg om jeg har Crohns eller Ulcerøs kolitt.Har hatt gastroskopi og røntgenskopi.Sistnevnte måtte jeg ta,da koloskopi måtte avbrytes pga smerter under venstre ribben (den,27.11.00).

I går begynte den stikkende smerten på nevnte sted,med sure oppstøt og voldsomt med gassdannelse.I dag ble jeg kvalm etter å ha spist,noe jeg har vært plaget med siden 1997,men ikke hatt vondt der før.Er ofte svimmel,oftere i dag.Tar jernekstrakt,da jeg har blod i avføring og lav blodprosent+lite blod i serum,som legen skrev.

Smerten kommer og går,men jeg blir ikke kvitt den.Lurer på hva det kan være.

I 1997 slo jeg høyre hofte ganske kraftig på arbeidsplassen min.Halvt år senere fikk jeg nyrebetennelse med blod i urin.

Kan dette være noen sammenheng med tarmsykdom?

Jeg ble operert for betente mandler i 1999,og på grunn av at legen gjorde en feil ved operasjonen,måtte jeg opereres to ganger med to narkoser samme dagen.Etter det har jeg fått allergi mot pollen,støvmidd,noen dyr og noe mat.

Kan narkosene være årsaken til at jeg har fått allergi? Ingen i familien har det.

Da jeg spiste hasselnøtter for noen uker siden,hadde jeg vondt for å trekke pusten.Kan dette være tegn på astmasymptomer?

Det samme skjer ved inntak av gulerøtter,og blir kvalm av peanøtter.

På forhånd,takk om noen gir meg svar.

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13163-smerter-i-mage-under-venstre-ribben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til linnie. magesmertene dine tror jeg legen din får utrede videre. Smerter etter måltider kan skyldes sårdannelser i magesekk eller tolvfingertarm. Årsaken til blod i avføring skal finnes. Smerter under ve. ribber kan være uskyldige kolikk/luftsmerter. kan ikke si om det er sammenheng mellom nyresykdom og tarmsykdom, mest sannsynlig ikke.

har ikke hørt, og kan ikke skjønne at narkoser skal kunne gi allergi-utvikling. Nøtter og gulerøtter kan gi hovne slimhinner i svelget hos de som er bjørke-pollen-allergikere. Hevelsene og påfølgende pustevansker betyr ikke at du har astma.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...