Gå til innhold

Kan man bli steril av sopp?


Gjest steril?

Anbefalte innlegg

Kan man bli steril av å gå lenge med ubehandlet soppsykdom i underlivet? Og da mener jeg lenge, jeg har gått med det i snart to år uten behandling.

Jeg ønsker å bli steril, men jeg får ikke lov til det fordi jeg ikke har fått "de barna jeg skal ha". Det hjelper ikke å si at jeg aldri vil ha noen barn. Jeg har derfor bestemt meg for at om jeg får en sykdom som gjør meg steril, så søker jeg ikke legehjelp for det. Jeg er 32 og vil ikke ha barn pga. arvelighet ved en sykdom jeg har. Ønsker nemlig ikke at noen skal vokse opp og risikere å få det like ille som jeg selv har det, den sjansen tar jeg ikke.

Dette er ikke tull, det er seriøst ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Nei, du blir ikke steril av sopp, det er ufarlig - men plagsomt. Hadde ikke ville prøvd å ha sopp i to år, da har du det for resten av livet! Soppen er ikke til å spøke med, den kommer igjen og igjen.. Tenk på alle som sliter med problemet! At du vil bli steril må du jo bestemme selv, men sopp er ingen løsning! hvem sier du ikke har fått de barna du skulle ha fått? hvis du går med clamydia over lengere tid, kan du få egglederbetennelse og tette eggledere og dermed kan du bli steril. Det er heller ikke å anbefalle, for det gjør jæ### vondt! Tror det kanskje er bedre å oppsøke en lege, i stedet for å pådra deg kjønnsykdommer..

Hva med spiral eller p-piller, p-sprøyte.. ?

Hvis du skal "fikse" det selv kan du få underlivsproblemer seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Sopp kan ikke medføre sterilitet.

Hvis du er over 25 år kan du fritt søke om å bli sterilisert. Noen steder er det lang ventetid for å få et inngrep utført (flere år), i pr9vat regi koster det 8.-10.000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...