Gå til innhold

Falt og slo meg


Gjest nordlys

Anbefalte innlegg

Hei!

Er litt bekymret fordi jeg datt i går på isen. Jeg landet på siden og slo meg veldig. Har vondt nedover siden og i bekkenet. (kjennes ut til å være det) Det jeg er redd for er om at dette kan ha skadet barnet i magen. Er i uke 17.

På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var gravid sist falt jeg ned en lang trapp. Da var jeg ca 18 uker på vei. Jeg var blåslott og var øm / hadde vondt ganske lenge.

Legen sa at dette ikke var til skade for barnet. Selv om jeg hadde slått magen tålte barnet veldig mye. Selv kraftige kolisjoner med bil går som rgel bra.

Legen min sa at hvis fallet var slik at det ble fordelt trykk på magen eller andre steder så var det ikke farli, men hvis det var et enkelt lite punkt (f.eks fikk en spiss ting rett inn i magen) da kunne det være farlig. Merket selv at jeg var veldig anspent i en dag eller to etterpå - liksom helt hard i magen som om jeg forsøkte å beskytte barnet.

Ring legen/jordmoren din hvis du er redd og føler at noe er galt. Men jeg tror nok at dette går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Fostret ligger bra beskyddad inne i livmodern. Den tar inte skada av att ramla på sidan . Det är bara om du skulle slått dig över magen som man skall ta kontakt med en doktor för en undersökning. Detta kan gjälla efter en trafikolycka, då man kan få ratten i magen. Jag tycker därför inte att detta hörs farligt ut. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...