Gå til innhold

Så sliten...


Gjest kari_veps

Anbefalte innlegg

Gjest kari_veps

Eg er en jente på 23 år. For tiden er jeg så sliten. En skulle jo tro at juleferien ville hjulpet på energinivået, men tvert om.

Det er tungt å stå opp, det er vanskelig å konsentrere seg, det er tungt å ta initiativ til aktivitet, skolen er et ork, jeg føler at alle "maser", livet er en byrde der lyset sjelden skimtes.

I enkelte perioder er det ikke bare hodet som har det vondt. Det kan stikke og verke i overarmene, det kan komme "blåmerkelignende" smerter(ikke farge) i underarmen, en stikkende smerte under det ene fotbladet, som forplanter seg oppover, ol.

Hva kan grunnen være? Jeg har vært en del deprimert og nedstemt før, men har klart å holde hodet oppe. Nå har jeg bare ikke energi til å spille lykkelig lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mange muligheter

Første sjekk er gjerne hos fastlegen: jernlagre, B12 og folat, stoffskifte.

Hvis du er verre om vinteren kan lysterapi være aktuelt. Enten med spesiell lampe eller med 30 min dagslys hver dag i lunsjpausen. 14 dager skal hjelpe mye. Husk at det er mye lysere ute enn inne ved vinduet.

Hvis du aner/vet at det er ting som tapper kreftene : overarbeid, konflikter, er det viktig å ta tak i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Har du noen gang fått målt stoffskiftet ditt? Foruten depresjon, utbrennthet og b-12 mangel kan også for lavt/høyt stoffskifte gi slike symptomer. Jeg er jo mest nærliggende å være enig med -mange muligheter her, at det er enten b-12 eller en underliggende ytre påvirking som gir deg slike smerter, men stoffskifte bør også kontrolleres i slike tilfeller. Dessverre så er det ikke så ofte det blir kontrollert hos mennesker i så ung alder som deg.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...