Gå til innhold

grapefrukt og Seroquel


Gjest Windsong

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Kanskje et dumt spørsmål. Men jeg spiste en grapefrukt i stad, hvorpå jeg kom på at jeg et sted har lest at man ikke skal ta Seroquel med grapefrukt.

Betyr dette at jeg skal holde meg helt unna grapefrukt, eller bare at jeg ikke skal svelge tablettene med slik saft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uten signatur

Jeg leser slike advarsler av og til, men glemmer det like fort. Mener også jeg har lest noe om grapefrukt. Det har vel kanskje noe med at det fortynner blodet. Enkelte mineralel skal feks ikke tas med appelsinjuice.

Det dumme er at leger ikke vet NOE om slike ting.

Hør på forum for Alternativ Behandling. Mener jeg leste om det i en eller annen 'alternativ' bok om helse og kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Jeg leser slike advarsler av og til, men glemmer det like fort. Mener også jeg har lest noe om grapefrukt. Det har vel kanskje noe med at det fortynner blodet. Enkelte mineralel skal feks ikke tas med appelsinjuice.

Det dumme er at leger ikke vet NOE om slike ting.

Hør på forum for Alternativ Behandling. Mener jeg leste om det i en eller annen 'alternativ' bok om helse og kosthold.

Det står noe sånt som "skal ikke taes med grapefruktsaft" i felleskatalogen. Det er derfor jeg stusser - fordi det kan tolkes på to måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...