Gå til innhold

P-piller / Dr. Moen og andre


Gjest Alimka

Anbefalte innlegg

Hei, kan noen være så snill å hjelpe meg?

Jeg er ei jente på 19 år som har gått på p-piller i ett år. Siden jeg begynte på pillene har menstruasjonen kommet svært nøyaktig, alltid på dagen hver fjerde uke.

I dag oppdaget jeg at jeg har glemt å ta pillene de to siste dagene, så jeg tok disse i tillegg til den for i dag.

Like etter kom menstruasjonen - en uke for tidlig. Kan dette ha noe med at jeg tok tre piller på en gang å gjøre? Og skal jeg begynne på nytt brett i dag? Vanligvis gjør jeg jo det på menstruasjonens første dag.

På forhånd takk for hjelpen!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis man glemmer to p-piller, vil det nesten alltid komme en blødning. Vanligvis begynner man på nytt brett etter en uke uten piller, uansett når blødningen kommer, altså ikke start på første blødningsdag (det var bare første måned du brukte pillene).

Jeg vil foreslå at du begynner på nytt brett en uke etter du glemte den første tablett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...