Gå til innhold

skal angsten bestemme eller skal jeg slippe taket i livet


frian

Anbefalte innlegg

synes livet er noe dritt, har slitt i over 3 år no, skal det aldri slippe taket eller er det jeg som skal slippe taket i livet, er det noen som har noen gode råd til meg.

har angst og depressive tanker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du si litt mer om hvilken hjelp du har fått - behandlingsmetoder, medisiner, om du synes de som hjelper deg er flinke, støttende osv.

Vet du hva som utløste problemene i første omgang, og har du fått hjelp rundt dette?

Har du lest noen bøker om angst, f.eks. Berge/Repåls "Trange rom, åpne plasser" - hva syntes du i så fall var bra/dårlig med den boka?

Enig - angst er noe dritt. Men med god hjelp er det ikke uoverkommelig!

Jeg må legge meg nå, men kan svare mer i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Kan du si litt mer om hvilken hjelp du har fått - behandlingsmetoder, medisiner, om du synes de som hjelper deg er flinke, støttende osv.

Vet du hva som utløste problemene i første omgang, og har du fått hjelp rundt dette?

Har du lest noen bøker om angst, f.eks. Berge/Repåls "Trange rom, åpne plasser" - hva syntes du i så fall var bra/dårlig med den boka?

Enig - angst er noe dritt. Men med god hjelp er det ikke uoverkommelig!

Jeg må legge meg nå, men kan svare mer i morgen

Angst suger; det vet alle vi som sliter med deg.

Ikke så godt å komme med konkrete forslag basert på de sparsomme opplysningene du kommer med.

Noen forslag kan være:

-Kognitiv terapi, gjerne i kombinasjon med antidepressiva.

-Bli med i en støttegruppe (http://www.angtringen.no) Der møter du likesinnede.

-lære seg avslapningsøvelser, og å ta kontrollen når adrenalinet går løs på deg. Husk at angst ikke er farlig, bare jævlig ubehagelig.

-medisiner. SSR som Cipralex og Seroxat brukes mye. Efexor depot kan være et annet alternativ. Dette er noe du burde få diskutere med en psykiater.

Mange har også nytte av å ha noe beroligende (min personlige "favoritt" er Rivotril) som virker fort, og som man kan få relativt rask effekt av dem. Ulempen er fare for vanedannelse, og at man blir trøtt.

Første skritt i prosessen å søke hjelp, er å fremlegge proglemet for fastlegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angst suger; det vet alle vi som sliter med deg.

Ikke så godt å komme med konkrete forslag basert på de sparsomme opplysningene du kommer med.

Noen forslag kan være:

-Kognitiv terapi, gjerne i kombinasjon med antidepressiva.

-Bli med i en støttegruppe (http://www.angtringen.no) Der møter du likesinnede.

-lære seg avslapningsøvelser, og å ta kontrollen når adrenalinet går løs på deg. Husk at angst ikke er farlig, bare jævlig ubehagelig.

-medisiner. SSR som Cipralex og Seroxat brukes mye. Efexor depot kan være et annet alternativ. Dette er noe du burde få diskutere med en psykiater.

Mange har også nytte av å ha noe beroligende (min personlige "favoritt" er Rivotril) som virker fort, og som man kan få relativt rask effekt av dem. Ulempen er fare for vanedannelse, og at man blir trøtt.

Første skritt i prosessen å søke hjelp, er å fremlegge proglemet for fastlegen

har gått til psykolog i 3 år no men syns ikke det hjelper så mye , tre skritt fram og to tilbake. tar sobril hver dag(tatt det i to år, 25mg)føler at hver gang alt virker som det skal ordne seg så går alt rett ned igjen... men må vel bare kjempe videre mot denne dritten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...