Gå til innhold

Sliter med depresjoner i forhold til familie/jobb


kappahl_67

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tillater meg herved å kontakte deg i forhold til min situasjon.

Jeg er en mann på 36 år, som etter en del nedskjæringer på jobb har stanget "hodet i veggen". Jeg jobber som avdelingsleder for en kundeserviceavdeling i et distribusjonsfirma. Vi hadde en sterk baberring av arbeidsstokken vår for ca. 1 1/2 år siden, og etter den gang har vi bare fått økende arbeidsoppgaver, nettopp pga av denne nedbemanningen. I september en morgen var det full stans for meg. Jeg har bare ikke klart å tenke på at jeg skal tilbake i den jobben jeg pr i dag har. Jeg gikk til min fastlege, og fikk pga av depresjoner på jobb og smitteeffekt hjemme i privatlivet, sykemelding for 4 og 4 uker av gagnen. Nå har min lege sluttet og jeg har fått en vikar for han, og han ville med nød og neppe gi meg sykemelding fordi han synes mitt problem ikke var alvorlig nok til å sykemelde meg. Dette kunne han si etter at han hadde tatt en medisinsk vurdering av meg. Denne medisinske vurderingen må ha blitt tatt i forkant av at ejg kom inn på hans kontor på mandag, for allerede etter 3 minutter kunne jeg få greie på dette. Jeg synes dette virker veldig rart. Jeg har, for min tidligere lege lagt frem hele saken, og i utgangspunktet er det veldig tungt å skulle legge frem hele saken enda en gang.Han sier så at den vurderingen av meg som min forrige lege har gjort er fullstendig korrekt, men han vil gjør om på det, og så kom det med at jeg ikke var "syk" nok til å få sykemelding...Han ville at jeg skulle si opp jobben min, men som jeg fortalte han så er det av økonomiske hensyn jeg ikke har gjort det. Jeg har to barn og kone og hus, og av den grunn blitt frarådet av en annen lege samt nære venner og bekjente i næringslivet om ikke å si opp min stilling. Hvordan er det med stønad fra trygde/sosial-etaten i slike tilfeller, når min lege "truer" (misforstå meg rett) meg til å si opp min jobb.Finnes det noen kompensasjon for slike tilfeller? Pr. i dag har jeg en inntakt på kr. 300.000,- pr år. Hva ville det gi meg i trygd om jeg skulle gå til dette skrittet?

Med vennlig hilsen Bjørn L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skulle skifte fast lege. Du kan gå på http://odin.no.dep.no/shd/flo/ eller

www.unginfo.oslo.no/helogsos/fastlege.php

Det høres ut som legen din prøver å skrumpe inn på sykemeldinger og du blir et offer. Psykiske plager burde da absolutt være god grunn til å være sykmeldt. Legen kan da ikke si om du er syk nok eller ikke. Det er kunn DU som veit hvor sliten og utmattet du er. Trygdeordninger finner du på

www.trygdeetaten.no

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...