Gjest Hippokrates Skrevet 21. desember 2000 Del Skrevet 21. desember 2000 For en uke siden fikk jeg en ørebtennelse (muligens med bihulebetennelse) med sterk verk. Verken gikk etter hvert over etter en 10-12 timer, men hørselen ble sterkt svekket på det øret det var betennelse i. Mest på grunn av hørselssvikten tok jeg da kontakt med bedriftslegen, en og en halv dag etter at verken hadde gitt seg. Legen konstaterte ørebetennelse muligens med bihulebetennelse og satte igang behandling med penicilin. Legen sa da at hørselen kommer nok tilbake. Nå har det da gått en uke og hørselen på det ene øret er fremdeles sterkt svekket. I det daglige er dette svært plagsomt og hemmende, og jeg begynner også å bli bekymret for hørselen. Er det overveiende sannsynlig at det ikke har skjedd noen varige skader? Hva er det i tilfelle som gjør at hørselen er svekket? Når kan jeg påregne å få hørselen tilbake? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13186-%C3%B8rebetennelse-med-h%C3%B8rselssvikt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 21. desember 2000 Del Skrevet 21. desember 2000 Under en infeksjon med bakterier i mellomøre, slik du etter all sannsynlighet hadde, svulmer alle slimhinnene opp og det kommer endel sekresjon av væske. Det tar tid før alt dette går tilbake til normalt. Så selv om behandlingen har vært vellykket er det ikke helt uvanlig at det tar en ukes tid, kanskje mer, før alt er normal, inkludert hørselen. Det er selvfølgelig også tenkelig at infeksjonsbehandlingen var ikke helt vellykket, at du fortsatt has no infeksjon som kan påvirke hørselen. Derfor, hvis du har fortsatt smerter og tegn på infeksjon bør du oppsøke lege igjen. Hvis det er hørselsnedsettelsen som den eneste som plager deg, tror jeg at du kan ta det med ro. Det går over, selv omm det kan ta litt tid. Infeksjoner kan forårsake varig skade, men da må andre deler av øret også være angrepet. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13186-%C3%B8rebetennelse-med-h%C3%B8rselssvikt/#findComment-64323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.