Gå til innhold

Soppinfeksjon


Gjest ae

Anbefalte innlegg

*Jeg har soppinfeksjon i skjeden og har følgende spørsmål i den forbindelse:

Kan det få noen dårlige konsekvenser?

Må det fjernes med en gang eller kan det gå bort av seg selv?

Kan kjæresten min bli smittet av dette?

Hvilke kur med stikkpiller (Canesten)er best?(1,3 eller 6 dagers kur?)

* Jeg har også sopp i folden mellom de ytre og indre kjønnsleppene.

Ved evnt. oralsex, kan det smittes til munnen? Hvilke følger kan det få og evnt. hvordan kan det fjernes? Kan det gå bort av seg selv?

Hvordan fjernes soppen ved kjønnsleppene?

På fohånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Hei! Jeg sliter oxo med sopp.. Har du sopp burde du fjerne det med en gang. Venter du for lenge kan du veldig mye (jeg hadde så mye at jeg brukte bind), bli veldig sår, huden sprekker, det stikker og klør. Det blir veldig smertefult hvis du venter for lenge. Jeg synes det er best å kjøpe 6 100 mg canesten stikkpiller + salve. Du bruker to hver kveld og smører deg mellom foldene i kjønnsleppene to til tre ganger daglig en ukes tid. Bruk bind mens du tar pillene, de kommer ut igjen i smelta form.

Ja, typen din kan bli smitta. Han vil merke det med kløe, rødhet og cottage cheese under forholden - sånn som jenter får, bare mye mindre så klart.

Da må han smøre på canesten salve hver dag, to-tre ganger i en uke eller mer hvis det ikke blir bedre.

Råder dere til å la vær å ha sex mens du/dere har sopp. Bruk i hvert fall kondom, og vaske dere grundig etterpå og smør på salve.

I teorien kan sopp smitte til munnen, men pga immunforsvaret som kverker de fleste bakterier som kommer i munnen skjer ikke dette (aldri skjedd meg eller typen.., men det går vel ann)

Håper du ble litt klokere på det nå! : )

*God Jul*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du ikke er plaget, er det ikke grunn til å behandle sopp. Ofte kan det gå bort av seg selv.

Din kjæreste kan også få sopp. Han skal bare behandles, hvis han får symptomer.

Der er ikke stor forskjell på de nevnte kurer.

Teoretisk kan sopp overføres til munnen, men det vil vanligvis ikke gi infeksjon. Vask deg før sameleie med vann, det fjerner soppen.

PS et hvit belegg på kjønnsleppene behøver ikke å være sopp, det kan være det naturlige hudfett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...