Gå til innhold

Utskrift av journal


Gjest ikke nick i dag

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick i dag

Hvis jeg ønsker utskrift av den fulle journalen min etter flere sykehusopphold (var på forkjellige avdelinger), hvor på sykehuset skal jeg skrive da? Til administrasjonen? Og en annen ting, er det noe jeg har krav på, eller kan de nekte meg det, selv om jeg skriver et formelt brev? Ønsker helst ikke å snakke med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Du bør sende forespørsel skriftlig. Stil den til administrasjonen og be om å få besjed om hvor du skal henvende deg dersom det er feil. Offentlige, ja egentlig alle, firma skal svare skriftlig på en skriftlig henvendelse. Mener det står i forvaltningsloven.

Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du kan skrive til leder/avdelingsoverlege på den avdeling du var innlagt. Administrasjonen vil sikkert vidresende brevet om du henvender deg dit.

Vi, og jeg vil anta alle andre avdelinger, krever skriftlig forespørsel. Dette fordi vi ønsker å dokumentere at du faktisk har bedt om journalen. Det har hendt at pasienten har angret innsyn og bebreidet avdelingen at de ( påstått ubedt) har sendt journalkopi.

Du trenger ikke å begrunne ønsket om kopi.

Du kan få kopi i tre mengder:

1. Epikriser. Sammendrag av oppholdene.

2. Epikriser + lege/behandlerjournal

3. Hele journalen. Da kan du risikere kilovis med papir inkl rapporten om når du sto opp, spiste, la deg, hva du kjøpte da du var på en tur ut etc. etc.

Du får/skal ha alle opplysninger unntatt rene komparentopplysninger. Dette er det andre/pårørende har fortalt om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søster75

Du kan skrive til leder/avdelingsoverlege på den avdeling du var innlagt. Administrasjonen vil sikkert vidresende brevet om du henvender deg dit.

Vi, og jeg vil anta alle andre avdelinger, krever skriftlig forespørsel. Dette fordi vi ønsker å dokumentere at du faktisk har bedt om journalen. Det har hendt at pasienten har angret innsyn og bebreidet avdelingen at de ( påstått ubedt) har sendt journalkopi.

Du trenger ikke å begrunne ønsket om kopi.

Du kan få kopi i tre mengder:

1. Epikriser. Sammendrag av oppholdene.

2. Epikriser + lege/behandlerjournal

3. Hele journalen. Da kan du risikere kilovis med papir inkl rapporten om når du sto opp, spiste, la deg, hva du kjøpte da du var på en tur ut etc. etc.

Du får/skal ha alle opplysninger unntatt rene komparentopplysninger. Dette er det andre/pårørende har fortalt om deg.

Komperente opplysninger kan også inngå i vanlig løpejournal.

Eksempel: Dersom jeg ringer til min søsters psykiater og vil snakke om henne, opplyser han om at alt jeg sier vil bli notert og at pasienten (min søster9 vil ha tilgang til opplysningene, slik hun har tilgang til hele journalen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke journalist

Du kan skrive til leder/avdelingsoverlege på den avdeling du var innlagt. Administrasjonen vil sikkert vidresende brevet om du henvender deg dit.

Vi, og jeg vil anta alle andre avdelinger, krever skriftlig forespørsel. Dette fordi vi ønsker å dokumentere at du faktisk har bedt om journalen. Det har hendt at pasienten har angret innsyn og bebreidet avdelingen at de ( påstått ubedt) har sendt journalkopi.

Du trenger ikke å begrunne ønsket om kopi.

Du kan få kopi i tre mengder:

1. Epikriser. Sammendrag av oppholdene.

2. Epikriser + lege/behandlerjournal

3. Hele journalen. Da kan du risikere kilovis med papir inkl rapporten om når du sto opp, spiste, la deg, hva du kjøpte da du var på en tur ut etc. etc.

Du får/skal ha alle opplysninger unntatt rene komparentopplysninger. Dette er det andre/pårørende har fortalt om deg.

Jeg ba psykiateren min som er overlege på avd. om utskrift av journalen, Men fikk til svar at det var best at jeg leste den over flere terapitimer med psyk. til stede. Begrunnelse var at det står ting der som kunne misforståes..medisinske uttrykk osv. Vil helst lese den i ro og fred jeg uten innblanding fra andre. Er ikke så uvitende at jeg ikke kan "bla opp" et latinsk uttrykk på nettet (f.eks). Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg. Lese journalen sammen med psyk. først og så be om kopi etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...