Gå til innhold

Vektstopp i slutten av svangerskapet!


Ariane

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt på meg ganske jevnt og trutt i svangerskapet, men nå de siste par-tre ukene (er i uke 38 nå) har jeg ikke lagt på meg et eneste gram (veier meg hver dag) - jeg har tvert imot gått litt ned!

Trodde det var nå babyen virkelig skulle "fete seg opp". Trenger jeg å bekymre meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg la på meg bare 1-2 kg i løpet av de siste 2 mnd i svangerskap nr. 2. Men babyen var helt fullbåren og normal da han kom en ukes tid før termin (49 cm og nesten 3,6 kg). Ikke vær bekymret så lenge ikke legen din er det, det er SF-mål og denslags som teller. Mange klarer ikke å spise noe særlig mot slutten fordi det er trangt og magen føles "full". Og jeg synes ikke du trenger å veie deg hver dag hvis du ikke har spesiell glede av det.

Lykke til med de siste ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Nej, du behöver inte bekymra dig om du äter som förut. Barnet tar den näring som den behöver, det är iså fall du som kan få för lite. Äter du normal kost i normala mängder, så behöver du inte oroa dig. jag tycker inte att du skall väga dig varje dag, det skapar bara oro. Väg dig istället varje vecka när du är på dina kontroller. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...