Gå til innhold

Ikke schizofren, bare fortapt.


ulva

Anbefalte innlegg

Situasjonen er fastlåst. Jeg blir ikke bedre. Mannen min orker ikke mer. Jeg orker ikke mer. Sykehusoppholdene hjelper ikke. Medisinene hjelper ikke. Sønnen min er ikke grunn nok til å leve. Jeg kan ikke fortsette hos psykiateren min. Jeg orker ikke hans krigføring med mannen min. Jeg orker ikke begynne hos en ny. Jeg orker ikke utlevere mer av meg selv og ikke bli trodd. Jeg er ikke psykotisk. Jeg er ikke psykotisk. Jeg er ikke psykotisk. Jeg er ikke syk. Jeg er forfulgt og må dø. De kommer og henter meg en dag likevel. Jeg er ikke syk. Jeg vil ikke være til mer. Men jeg er ikke syk. Jeg hater psykiateren min. Jeg er ikke schizofren. Han har jobbet med schizofrene i 19 år og så er tilfeldigvis jeg schizofren. Jeg hater han. Jeg trenger han. Han trenger ikke meg. Jeg hater han. Jeg er ikke syk. Jeg er ikke schizofren. Sykehuset har rett. Overlegen sa jeg var et åndebarn som kommer fra den andre siden fordi jeg kjeder meg og nå vil jeg tilbake til de andre åndebarna og leke med dem. Jeg hører stemmene deres. Men han tar feil. Det er ikke åndebarna som gråter og hyler og skriker og stirrer på meg med svarte øyne. De er så onde og de vil jeg skal komme til dem. De har en konge og han vil ha meg akkurat som faren min ville det da jeg var liten. Jeg vil ikke leke med dem. Jeg vil heller leke med åndebarna. Men åndebarna finnes ikke det er bare noe overlegen tror. Jeg er ikke syk. Det skjer virkelig. Overgangen skjer virkelig. Jeg er ikke syk. Schizofrene er ikke som meg. Jeg vasker meg hver dag og spiser og sover og snakker med mannen min og møter til time hos psykiateren min. Jeg hater ham. Jeg må slutte for å redde meg selv. Han kan være en av dem. Jeg må redde meg selv. Jeg blir mindre jeg svinner jeg forsvinner og blir ingenting. Han gjør meg til ingenting. Han tar fra meg alt. Han stjeler følelsene mine og tankene mine og minnene mine. Jeg må slutte. Han stjeler menneskers sjeler. Det gjør alle psykiatere. De er som demoner som stjeler sjeler. De stjeler folke betroelser og folks minner og folks tanker og folks ideer. Ikke gjør dette mot meg mer. Jeg slutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Ulva.

Du viser meg en verden jeg ikke visste eksisterte.

Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg over i min verden der det ikke fins demoner og ånder, og der psykiatere er leger som prøver å hjelpe pasientene sine som best de kan.

Prøv å konsentrere deg om denne verden og om alle de som er glade i deg. Mange her på DOL setter også stor pris på deg.

Bli her hos oss ei stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

soso1365380441

Kjære Ulva.

Du viser meg en verden jeg ikke visste eksisterte.

Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg over i min verden der det ikke fins demoner og ånder, og der psykiatere er leger som prøver å hjelpe pasientene sine som best de kan.

Prøv å konsentrere deg om denne verden og om alle de som er glade i deg. Mange her på DOL setter også stor pris på deg.

Bli her hos oss ei stund til.

Har lest innleggene dine i peioder.

Se tilbake på de du skrev for ca ett år siden.

Da skrev du varmt om sønnen og mannen din. Du ønske å leve for og med dem.

Du er ikke fortapt - etter at du var inne for å ta den søvn vurderingen der du sluttet på alle medisiner har du derimot blitt veldig syk.. Det var ikke særlig kloke helsepersonell du møtte på dengang. Ta medisinene dine og hold ut - du har jo masse å tilføre andre mennesker - reflektert og omsorgsfull.

Prøv å stole på psykologen din - hva har du å tape? Alt jeg får ut av å lese innlegget ditt denne gang er at du er et ganske vanlig menneske - som preges av sykdommen din- vrangforestillinger og depresjon fører deg ned i dypet. Våg å prøve livet igjen - det har mye vidunderligå by på - også for deg. Tankene dine og deg selv er din verste fiende - er det ikke slik for oss alle?, bare i større eller mindre grad?

Ønsker deg alt vel, åndebarn eller ikke - det er i denne verden du er - grip fatt i den og det som er virkelig rundt deg. Kanskje vi ikke alltid er i stand til å se virkeligheten selv - da må vi stole på at andre kan det. Begynn med å stole på mannen din , sønnen din og psykologen. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest innleggene dine i peioder.

Se tilbake på de du skrev for ca ett år siden.

Da skrev du varmt om sønnen og mannen din. Du ønske å leve for og med dem.

Du er ikke fortapt - etter at du var inne for å ta den søvn vurderingen der du sluttet på alle medisiner har du derimot blitt veldig syk.. Det var ikke særlig kloke helsepersonell du møtte på dengang. Ta medisinene dine og hold ut - du har jo masse å tilføre andre mennesker - reflektert og omsorgsfull.

Prøv å stole på psykologen din - hva har du å tape? Alt jeg får ut av å lese innlegget ditt denne gang er at du er et ganske vanlig menneske - som preges av sykdommen din- vrangforestillinger og depresjon fører deg ned i dypet. Våg å prøve livet igjen - det har mye vidunderligå by på - også for deg. Tankene dine og deg selv er din verste fiende - er det ikke slik for oss alle?, bare i større eller mindre grad?

Ønsker deg alt vel, åndebarn eller ikke - det er i denne verden du er - grip fatt i den og det som er virkelig rundt deg. Kanskje vi ikke alltid er i stand til å se virkeligheten selv - da må vi stole på at andre kan det. Begynn med å stole på mannen din , sønnen din og psykologen. Klem

Jeg kan ikke stole på dem - jeg vet jo aldri helt hvem de er. De kan være forbyttet når som helst. De overvåker meg og passer på alt jeg gjør.

Nå blir ting enda vanskeligere. Har fått time på DPS den 19. Jeg gruer meg og lurer på om dette er en del av planen deres for å ødelegge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Ulva.

Du viser meg en verden jeg ikke visste eksisterte.

Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg over i min verden der det ikke fins demoner og ånder, og der psykiatere er leger som prøver å hjelpe pasientene sine som best de kan.

Prøv å konsentrere deg om denne verden og om alle de som er glade i deg. Mange her på DOL setter også stor pris på deg.

Bli her hos oss ei stund til.

Takk, men jeg orker ikke dette mer. Føler meg jaget. Tror det snart er nok. Kjemper for sønnen min sin skyld, men det holder ikke. Kan jo ikke bare leve for hans skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hershel1365380410

Takk, men jeg orker ikke dette mer. Føler meg jaget. Tror det snart er nok. Kjemper for sønnen min sin skyld, men det holder ikke. Kan jo ikke bare leve for hans skyld.

Kjære Ulva. Ikke gi opp!!!!

Overskriften din er "Ikke schizofren, bare fortapt". For meg høres det ut som om du lider av DID, eller det som før ble kalt multippel personlighet. Disse åndebarna er kanskje en av hjelperne dine som passer på deg for at du ikke skal gi opp. Selv om de ser ut til å stå på en annen side en deg, kan de kanskje hjelpe deg i denne verden. Personer som har DID blir ofte tatt for å være schizofrene, noe de ikke er. Lidelsen ligner visstnok litt med at en kan høre stemmer etc. Jeg håper du får riktig behandling. Du trenger en som kan forstå deg og hjelpe deg utifra det og gi deg en riktig diagnose.

Uansett hvilken diagnose du har fått eller ikke, ikke gi opp. –IKKE GI OPP!!!!!!! Det er daler og fjell i en slik verden som vi lever i, og hvor det ser ut som om du er i dale-fasen akkurat nå. Det kommer bedre tider, det er bare det at du ikke kan se dem nå. Ikke gi opp! Vær er for deg selv OG din sønn!

Sjekk denne linken for en veldig bra musikvideo fra "Good Charlotte" om folk som har mistet venner/familie ved selvmord. Kankje den kan gi deg litt mer å leve for?

http://search.netscape.com/ns/boomframe.jsp?query=hold+on+music+video&page=1&offset=1&result_url=redir%3Fsrc%3Dwebsearch%26amp%3BrequestId%3D10b0f3abc5153479%26amp%3BclickedItemRank%3D8%26amp%3BuserQuery%3Dhold%2Bon%2Bmusic%2Bvideo%26amp%3BclickedItemURN%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.mtv.com%252Fonair%252Fspankinnewmusic%252F2003%252Fpremieres%252Fgood_charlotte%252Findex.jhtml%26amp%3BinvocationType%3D-%26amp%3BfromPage%3DNSCPBrowse&remove_url=http%3A%2F%2Fwww.mtv.com%2Fonair%2Fspankinnewmusic%2F2003%2Fpremieres%2Fgood_charlotte%2Findex.jhtml

Lang link, men håper den funker.

Hvis ikke, her er litt tekst fra siden:

With the release of Good Charlotte's "Hold On" video, brothers in punk rock arms Benji and Joel Madden each issued statements detailing what the video means to them.

Joel:"We have lost some close friends to suicide and it has affected just about everyone we know. Every day we read letters from fans saying that the stress of life, the pressure with family and losing love is too much to bear…It's our goal that this video gives hope to our fans that have reached out to us, and maybe it will reach some who don't know us."

Benji:"('Hold On') is the most important song on the album to me. All of our lyrics are really personal, and we get a lot of personal letters...We want to give [those] fans hope, just to let them know it's never worth taking your own life."

If you'd like more information, call

1-800-SUICIDE or log on to www.afsp.org or www.hopeline.com.

IKKE GI OPP!!!!

En klem fra meg, og en liten hånd å holde i hvis du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Ulva. Ikke gi opp!!!!

Overskriften din er "Ikke schizofren, bare fortapt". For meg høres det ut som om du lider av DID, eller det som før ble kalt multippel personlighet. Disse åndebarna er kanskje en av hjelperne dine som passer på deg for at du ikke skal gi opp. Selv om de ser ut til å stå på en annen side en deg, kan de kanskje hjelpe deg i denne verden. Personer som har DID blir ofte tatt for å være schizofrene, noe de ikke er. Lidelsen ligner visstnok litt med at en kan høre stemmer etc. Jeg håper du får riktig behandling. Du trenger en som kan forstå deg og hjelpe deg utifra det og gi deg en riktig diagnose.

Uansett hvilken diagnose du har fått eller ikke, ikke gi opp. –IKKE GI OPP!!!!!!! Det er daler og fjell i en slik verden som vi lever i, og hvor det ser ut som om du er i dale-fasen akkurat nå. Det kommer bedre tider, det er bare det at du ikke kan se dem nå. Ikke gi opp! Vær er for deg selv OG din sønn!

Sjekk denne linken for en veldig bra musikvideo fra "Good Charlotte" om folk som har mistet venner/familie ved selvmord. Kankje den kan gi deg litt mer å leve for?

http://search.netscape.com/ns/boomframe.jsp?query=hold+on+music+video&page=1&offset=1&result_url=redir%3Fsrc%3Dwebsearch%26amp%3BrequestId%3D10b0f3abc5153479%26amp%3BclickedItemRank%3D8%26amp%3BuserQuery%3Dhold%2Bon%2Bmusic%2Bvideo%26amp%3BclickedItemURN%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.mtv.com%252Fonair%252Fspankinnewmusic%252F2003%252Fpremieres%252Fgood_charlotte%252Findex.jhtml%26amp%3BinvocationType%3D-%26amp%3BfromPage%3DNSCPBrowse&remove_url=http%3A%2F%2Fwww.mtv.com%2Fonair%2Fspankinnewmusic%2F2003%2Fpremieres%2Fgood_charlotte%2Findex.jhtml

Lang link, men håper den funker.

Hvis ikke, her er litt tekst fra siden:

With the release of Good Charlotte's "Hold On" video, brothers in punk rock arms Benji and Joel Madden each issued statements detailing what the video means to them.

Joel:"We have lost some close friends to suicide and it has affected just about everyone we know. Every day we read letters from fans saying that the stress of life, the pressure with family and losing love is too much to bear…It's our goal that this video gives hope to our fans that have reached out to us, and maybe it will reach some who don't know us."

Benji:"('Hold On') is the most important song on the album to me. All of our lyrics are really personal, and we get a lot of personal letters...We want to give [those] fans hope, just to let them know it's never worth taking your own life."

If you'd like more information, call

1-800-SUICIDE or log on to www.afsp.org or www.hopeline.com.

IKKE GI OPP!!!!

En klem fra meg, og en liten hånd å holde i hvis du trenger det.

Takk. Hørte på videoen - den var ganske bra. Men dessverre gjør ikke den type innspill de suicidale tendensene mindre. Det er som om det er programmert inn i meg, jeg har visst det fra jeg var liten. Ville dø fra jeg var 6-7 år gammel. Har for øvrig diagnosen DID som jeg fikk før jeg fikk diagnosen schizofreni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men jeg orker ikke dette mer. Føler meg jaget. Tror det snart er nok. Kjemper for sønnen min sin skyld, men det holder ikke. Kan jo ikke bare leve for hans skyld.

Syns sønnen din er en god grunn til å leve videre.

Det er vanskelig for et barn å forstå at mamma velger å dø fra det, og at hun ikke bryr seg om å være der for det lenger.

Jeg vet at du bryr deg om sønnen din og at du vil hans beste, men jeg tror et barn vil føle at du svikter hvis du velger å dø.

Dessuten, hvis du velger å dø, tar du fra deg sjøl muligheten til å bli bedre.

Prøv litt til, Ulva.

Ønsker vedig at du skal se hvor verdifull du er, og at du gir livet en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...