Gå til innhold

Kamp eller flukt i møte med psykopater.


Gjest Tar det anonymt i dag.

Anbefalte innlegg

Gjest Tar det anonymt i dag.

Jeg ser at det har vært enormt mye oppmerksomhet rundt psykopater i det siste her inne.

Siden jeg nettopp har kommet ut av en vanskelig situasjon, vil jeg gjerne dele min erfaring.

"Min" psykopat var min sjef. Han utsatte meg for de mest groteske plager. Snudde hele avdelingen mot meg, påførte meg et alvorlig nervesammenbrudd da jeg gikk høygravid... kort sagt han gjorde standard psykopatrutine på meg.

Etter lang tids kamp har det endt med at jeg vant. Jeg har vært hos bedriftsleger, konfliktrådgivere, personalkonsulenter, ledelsen opp og ned og i mente. Og til slutt ble han fjernet fra meg. Og er nå satt under overvåkning mens de venter på at han finner sitt neste offer. (Da blir han sagt opp, min sak endte med formell siste advarsel).

Så det ble full seier.

Og hva lærte jeg underveis: DET ER IKKE VERDT DET! Det har kostet så mye. Mye jeg ikke hadde råd til å tape. Nå sitter jeg her, har fått angst. Er helt utslitt og gleden jeg burde følt er totalt fraværende. Hele tiden mens jeg prøvde å komme unna, gledet jeg meg til den dagen det skulle skje. Også kom dagen og følelsen som var igjen var tomhet.

Psykopaten stjeler mer fra deg enn du er klar over da det står på. Det er bare å komme seg unna. Uansett!

Vel, jeg regner med at det er vanskelig å ta imot råd fra andre, spes folk man ikke kjenner engang, men nå har jeg iallefall gitt mitt råd. Ikke sloss og ta opp kampen - LØP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest leileileileileilei

Helt enig.

Tok også til motmæle, og er den dag i dag på sett og vis mer redd han enn noen gang da jeg vet hvor hevnlysten han kan være. Nå vet jeg aldri hvordan han kan ramme meg. Tidligere visste jeg ihvertfall, og kunne valgt å holde kjeft og flykte. Heller det. Om noen er mental sterke nok til å greie en slik kamp uten å få angst og paranoia i ettertid, så er ihvertfall ikke jeg en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Skjønner deg godt. Jeg hadde et harde strev med å få ut en antisosial leieboer. Det er et år siden snart. Den dag i dag prøver han å få meg kastet ut fra utesteder om han finner meg på samme sted som han. Tilbyr seg å betale tusen kr til servitøren for å få meg kastet ut. HAHAHAHA. HATER han. Når jeg tenker på hvor mye penger han skylder meg som jeg aldri får tilbake..argh. Men det beste er å la det være og holde seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Tok også til motmæle, og er den dag i dag på sett og vis mer redd han enn noen gang da jeg vet hvor hevnlysten han kan være. Nå vet jeg aldri hvordan han kan ramme meg. Tidligere visste jeg ihvertfall, og kunne valgt å holde kjeft og flykte. Heller det. Om noen er mental sterke nok til å greie en slik kamp uten å få angst og paranoia i ettertid, så er ihvertfall ikke jeg en av dem.

Jeg er enig med "Tar det anonymt i dag" om at angsten sitter i lenge etterpå.

Kanskje man skulle begynne å få ut litt mer innformasjon om dette og da på en saklig måte slik at flere fikk vite hve dette var. Avsløre psykopatene .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tar det anonymt i dag.

Jeg er enig med "Tar det anonymt i dag" om at angsten sitter i lenge etterpå.

Kanskje man skulle begynne å få ut litt mer innformasjon om dette og da på en saklig måte slik at flere fikk vite hve dette var. Avsløre psykopatene .....

Tror det er underveis. Se 10 - 15 år tilbake i tid. Nå er man klar over både at psykopater finnes og hvordan og hvor man finner dem i mye større grad. Jeg tenker da spesielt på at ledere på høyere nivåer i arbeidslivet ser ut til å ha fått et helt nytt nivå på sine kunnskaper om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...