Gå til innhold

veldig lat eller syk?


Gjest zuuul

Anbefalte innlegg

Jeg er latere enn andre. Jeg er ikke interessert i å gjøre noe, bare tv, litt internett og ligge på sofaen. Jeg blir presset til å gå på skolen av DPS der jeg er innlagt, jeg vil bare ligge i sengen så de kommer og henter meg og kjører meg til skolen. Det er så hardt! Skolen er gruelig kjedelig, jeg bare gleder meg til å komme hjem og ligge. Er jeg veldig lat eller er det sykdommen? Jeg har en leilighet selv om jeg er innlagt på DPS, der det ikke ser ut. Jeg orker aldri gjøre husarbeid, så det ser helt bombet ut, jeg kan ikke la noen komme inn. Jeg orker ikke stelle meg....schizoaffektiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan vel hende at du er litt lat du som så mange andre - men hovedgrunnen til ønske om passivitet tror jeg er sykdom.

MEN, selv om det er sykdommen som gjør at du ønsker å være passiv, er det kjempeviktig at du ikke tillater deg selv (eller får lov av de som prøver å hjelpe deg) å være fullstendig passiv. Bra at du må gå på skolen - selv om det er kjedelig...

Det ville sikkert være bra for deg om noen fra hjemmetjenestene kan komme å hjelpe deg med å få ryddet opp i leiligheten. Forhåpentligvis forlanger de at du hjelper til under opprydningen - og kanskje kan de komme en gang i blant for å gjøre husarbeid sammen med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne jo prøve å snakke hardt til deg. Tror du det hjelper?

Jeg har veldig sans for deg, zuuul. Du er ei god jente med mange ubrukte ressurser inni deg. Det kan jo hende du er både lat og syk..?

Men du ønsker vel å bli frisk og komme deg i en form for aktivitet? Finnes det ikke noe du er eller kan bli glødende opptatt av?

Huff, nå høres jeg ut som mora mi. Meningen var altså å si at jeg har vondt av deg fordi du lever et så passitvt liv, og jeg skulle ønske jeg kunne gjøre noe for deg.

Jeg har ikke filla greie på psykiske sykdommer, men jeg er flink til å prate tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme diagnose og kjenner meg godt igjen i det du skriver, men det er ikke alltid sånn. I perioder er det så ille og i andre klarer jeg meg ganske bra. Jeg har søkt om hjemmehjelp for å ta de største jobbene så skal jeg prøve å få gjort alle de mindre oppgavene ved hjelp av en ukeplan der det står hva jeg skal gjøre hver dag. Uansett krever det motivasjon om å fungere best mulig. Jeg går på en dagavdeling to dager i uka, og kontaktene mine der hjelper meg mye med motivasjon og diverse annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme diagnose og kjenner meg godt igjen i det du skriver, men det er ikke alltid sånn. I perioder er det så ille og i andre klarer jeg meg ganske bra. Jeg har søkt om hjemmehjelp for å ta de største jobbene så skal jeg prøve å få gjort alle de mindre oppgavene ved hjelp av en ukeplan der det står hva jeg skal gjøre hver dag. Uansett krever det motivasjon om å fungere best mulig. Jeg går på en dagavdeling to dager i uka, og kontaktene mine der hjelper meg mye med motivasjon og diverse annet.

samme her, det er ikke alltid sånn. tidligere i høst var det ikke slik...det går i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...