Gå til innhold

hva skal jeg gjøre når vgs er ferdig?


Gjest zuuul

Anbefalte innlegg

Kan noen vær så snill hjelpe meg. Om 5 mnd er skolen ferdig(hvis jeg står-det skal DPS hjelpe meg med samt masse legeerklæringer jeg har fravær mye fravær).

Hva skal jeg gjøre etterpå? Jeg orker IKKE gå mere skole, DPS sier jeg kan søke på ting så må jeg ikke gå selv om jeg søker og kommer inn. Men jeg vil ærlig talt ikke. Jeg vil ingenting. Jeg kan jo ikke jobbe for jeg orker ikke og jeg får ikke jobb heller når jeg har så mye fravær. HJELP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje folkehøyskole ett år kunne vært noe? Det er jo ikke like "seriøs skole" som et studie, og jeg har fått inntrykk av at det ikke spiller så mye rolle hva slags resultater man får.

men jeg tror det kanskje kan hjelpe på humøret, og inspirere deg til å finne ut hva du har lyst til? gi deg krefter og nye venner?

finnes jo masse spennende skoler å gå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på hva du skal gjøre etterpå, konsentrer deg om å få vitnemål i første omgang, ta en dag om gangen.

Det er få som angrer på at de fullførte videregående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjøre noe! Kanskje kan du komme inn under ordningen "Arbeid med bistand"? (Jeg kjenner ikke kriteriene for å komme inn under ordningen)

Når du misliker såpass sterkt å gå på skole, så tror jeg det å finne en form for jobb må være løsningen. Kanskje har du rett i at du ikke orker å jobbe heltid, men da kan kanskje deltid være løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...