Gå til innhold

Vinterdeprisjon og livet stinker


Gjest Charl

Anbefalte innlegg

Fredag den 2.januar var min siste arbeidsdag. Så her sitter jeg, med gjeld i lånekassen og nedbetaling på Inkasso. Har mest lyst å svelge et glass med sovepiller eller lage to fine snitt med en skarp kniv, en kutt på hvert håndledd.

Er knapt 19 år, eller blir 20 år til sommeren. 20 år siden min fødsel, kan ikke si jeg har kommet så langt her i livet. Har tusen planer, og jeg vet at de er like uoppnålige alle sammen. For hva gjør man egentlig uten penger?

Jeg har brukt hele uken på å skrive bra søknader og cver, og har søkt på det noe som føles som hundre jobber. Har ikke fått en eneste respons. Dumme meg sluttet på skolen, uten å ha fullført noe. Hva gjør jeg nå? Betaler i dyre dommer for en skikkelig utdannelse, for så gå i evig gjeld til lånekassen? Jeg føler meg verd null og niks.

Har ikke hørt fra kjæresten min hele uken heller. Kommer på at han faktisk ikke har besøkt meg en eneste gang på egent initaiv, og vi har søren meg vært sammen i 1 og 1/2 år. Han bryr seg ikke en drit. Jeg føler at jeg synker lenger og lenger ned i møkka, snart drukner jeg i det. Jævla liv, og happy new year everybody!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Charl!

Oppturer og nedturer er faktisk en del av livet. Nedturene kan være jævlige, men oppturene kan være fantastiske, himmelske! Og uten nedturer greier du ikke å sette pris på oppturene.

Det er MANGE oppturer og lykkelige stunder som venter deg, men som du sikkert vet, så kommer ikke lykken hele tiden av seg selv.

Les kloke Dalai Lama's bok "Kunsten å være lykkelig" så går det opp noen lys for deg. Det nytter ikke å grave seg ned i sin egen drit, selv om du har all rett til å være lei deg fordi du har mistet jobben. Stå på og send søknader videre!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Kjære Charl. Du har det virkelig stritt for tiden. Men ikke gi opp. Ta kontakt med lånekassen og få til en ordning med dem først. Så går du på arbeidskontoret og melder deg ledig.

Det blir nok snart en løsning for deg og. Ta en tur rundt på alle butikkene i nærheten og spør om arbeid. Hovedsaken er at du kommer deg i arbeid ikke hva du gjør. Møter du opp personlig ser de hvilken flott person du egentlig er.

Lykke til.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...