Gå til innhold

Medisinhjelp???


Gjest lurer litt i dag.

Anbefalte innlegg

Mr.Lurer På.
På 11.1.2004 den 20.01, Dorthe skrev:

Det er jo kodeinet som gjør paralgin forte sammen med paraceptamolen og av navnet skulle man tro at dette inneholdt kodein..

 

Somadril heter forresten Mio-Relax

Hei:-)  Det er noe som heter for karisoprodol.  Det lammer muskler så man får slappe av når man er full av smerter.  Jeg begynte jobbe på sjøen som 12 åring.  Så slet meg for tidling ut i skjelett.  Fullførte verket med å kjøre utfor i rally.  Jeg mistet livet mitt da det skjedde.  Jeg hadde egen skute var min egen sjef å stor nok båt å sove i å hadde som en konge. Så ble jeg skadet.  Å siden da i 2004 så har jeg vert en kasteball i systemet.   Jeg måtte etterlyse behandling av armen som nesten ble avkappet. Bare benet som holdt igjen.  Det gikk nesten ille.  Men når jeg kom opp etter noen uker å sa fra at den nye medisinen ikkevar bra å at jeg følte jeg ble svimmel av den. Så fikk jeg null oppfølging for å stope.  Ble bare avmerket som narkoman å sendt hjem.  De ga meg problemet.  Får ikke lov å slutte.  De sa direkte ut til meg ,  gå på gata kjøp medisin for å slutte.  Har du hørt noe så sykt...  Så det er landet norge.  16 år har jeg ventet på hjelp.  Ned dømt av samfunnet rundt meg.  Jeg bruker delvis krykker. Tre prolapser nede med reva å en oppe mellom englevinge festet.  Stikker helt opp i øreflippene.  Ikke fan om jeg får hjelp.   Si meg hva skal jeg da gjøre?  Hvordan skal jeg gå frem for å bli hørt på?  Noen som har et godt forslag?  Er åpen for all hjelp.  Det blir tungt å tenke ut alt alene. Å jeg er alene. Så hadde satt pris på forslag.  hvordan går jeg frem å hvem kontakter jeg for å få fremgang i saken min?   

Fred å visdom være med dere alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mr.Lurer På.
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksperter på muskel- og skjelett-plager mener fysisk aktivitet kunne gjort flesteparten av de som sliter med smerter i ryggen smertefrie.

Anonymkode: 0632b...34a

Det er sant.  Som jeg sa så er fleste med kroniske smerter. Folkesykdom.  Men når det er nevrologisg å ikke opererbar.  Hva gjør man da?  Hva gjør man når man ikke klarer komme seg ut å gå selv om man ble tvunget på gunpoint.    Ser den. Men det er forskjellige plager. Noen er bare plaget. Andre er skadet i ben å musklatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Lurer På.
Akkurat nå, Mr.Lurer På. skrev:

Det er sant.  Som jeg sa så er fleste med kroniske smerter. Folkesykdom.  Men når det er nevrologisg å ikke opererbar.  Hva gjør man da?  Hva gjør man når man ikke klarer komme seg ut å gå selv om man ble tvunget på gunpoint.    Ser den. Men det er forskjellige plager. Noen er bare plaget. Andre er skadet i ben å musklatur.

Det er problemet til legesystemet. Alle blir greid under en kam.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, Mr.Lurer På. said:

Det er sant.  Som jeg sa så er fleste med kroniske smerter. Folkesykdom.  Men når det er nevrologisg å ikke opererbar.  Hva gjør man da?  Hva gjør man når man ikke klarer komme seg ut å gå selv om man ble tvunget på gunpoint.    Ser den. Men det er forskjellige plager. Noen er bare plaget. Andre er skadet i ben å musklatur.

 

Just now, Mr.Lurer På. said:

Det er problemet til legesystemet. Alle blir greid under en kam.

 

Jeg tror det beste er smertestillende + trening. I alle fall i mange tilfeller. Nå vet jeg såklart ingenting om din skade, eller er kompetent til å bedømme det.

Men det kan hende det er lettere å få smertestillende om du viser at du bruker det i kombinasjon med trening. Man blir lettere sett på som "narkoman" om man bare sitter og spiser piller.

Det er en tankegang helsevesenet har nå. At man blir avhengig og tilvendt om man bare sitter passivt og tar smertestillende (eller beroligende). Men at det er mer ok å bruke det om man også er i annen behandling, som f.eks. trening.

Nå er det såklart mange forskjelige tilfeller.

Anonymkode: 0632b...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Lurer På.
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Jeg tror det beste er smertestillende + trening. I alle fall i mange tilfeller. Nå vet jeg såklart ingenting om din skade, eller er kompetent til å bedømme det.

Men det kan hende det er lettere å få smertestillende om du viser at du bruker det i kombinasjon med trening. Man blir lettere sett på som "narkoman" om man bare sitter og spiser piller.

Det er en tankegang helsevesenet har nå. At man blir avhengig og tilvendt om man bare sitter passivt og tar smertestillende (eller beroligende). Men at det er mer ok å bruke det om man også er i annen behandling, som f.eks. trening.

Nå er det såklart mange forskjelige tilfeller.

Anonymkode: 0632b...34a

Det har litt med at de vil få solgt medisin også.  For jeg er i trening.  Så selv mine advokater sier det er rett å slett systemet som kommer for kort til.  Å hva skal de gjøre etter å ha meg gå slik i 16 år.  Jeg studerte uten å si noe til de.   For å slippe nye dumme påfunn som kun kostet meg penger å man kom ingen veg.  Det er lagt opp så du skal gå spise piller. Havner man i den fella så er det sånn.   Sorry mate men det er ikke så vakkert dette land.  Det er faktisk forferdelige forhold.  Gamle som kommer inn og ikke føler seg vel forer de opp med beroligende for å få de holde kjeft.  Jeg har folk i famiiie som har fortalt meg.  Og jeg så min gammelonkel.  Systemet vårt kan ikke bli styrt av sånne som feite erna.  Hu har rett å slett skjemt ut nasjon våres!!!!!!!!!!!!  Skjemt oss så enormt ut jeg vil ikke være nordmann så lenge hu er på tinget!!!!!!!   At hu vant var pure valgfusk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Mr.Lurer På. skrev:

Det har litt med at de vil få solgt medisin også.  For jeg er i trening.  Så selv mine advokater sier det er rett å slett systemet som kommer for kort til.  Å hva skal de gjøre etter å ha meg gå slik i 16 år.  Jeg studerte uten å si noe til de.   For å slippe nye dumme påfunn som kun kostet meg penger å man kom ingen veg.  Det er lagt opp så du skal gå spise piller. Havner man i den fella så er det sånn.   Sorry mate men det er ikke så vakkert dette land.  Det er faktisk forferdelige forhold.  Gamle som kommer inn og ikke føler seg vel forer de opp med beroligende for å få de holde kjeft.  Jeg har folk i famiiie som har fortalt meg.  Og jeg så min gammelonkel.  Systemet vårt kan ikke bli styrt av sånne som feite erna.  Hu har rett å slett skjemt ut nasjon våres!!!!!!!!!!!!  Skjemt oss så enormt ut jeg vil ikke være nordmann så lenge hu er på tinget!!!!!!!   At hu vant var pure valgfusk.

Synes det er dårlig gjort av deg å kalle Erna for feite Erna da vekt overhodet ikke har noe med hjernekapasitet å gjøre.

Ang prolaps og smerter. Har selv 2 store prolaps med mye tilhørende smerter. Bruker minst mulig smertestillende. Har nå begynt med en kombinasjon hos en manuellterapeut som består av massasje, strøm og så laserbehandling. Har bare etter en behandling med denne kombinasjonen følt litt bedring enda det har blitt sagt at en bør ha 4-5 behandlinger en kan forvente bedring. Så det finnes behandling som kan hjelpe/bedre smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mr.Lurer På. skrev:

Snublet over dette.  Så svarte jeg på det.  Ikke ta sånn på veg.  

Jeg tar ikke på vei, det er det da sannelig du som gjør. Jeg gjorde deg bare oppmerksom på at tråden er eldgammel og at de færreste deltakerne er her lenger.

Men det ser ut til at du liker monologformen godt, så for all del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Lurer På.
4 timer siden, emilie321 skrev:

Synes det er dårlig gjort av deg å kalle Erna for feite Erna da vekt overhodet ikke har noe med hjernekapasitet å gjøre.

Ang prolaps og smerter. Har selv 2 store prolaps med mye tilhørende smerter. Bruker minst mulig smertestillende. Har nå begynt med en kombinasjon hos en manuellterapeut som består av massasje, strøm og så laserbehandling. Har bare etter en behandling med denne kombinasjonen følt litt bedring enda det har blitt sagt at en bør ha 4-5 behandlinger en kan forvente bedring. Så det finnes behandling som kan hjelpe/bedre smertene.

Jeg har prøvd det meste. Eneste som gjenstår er å prøve meg i varmere strøk.  Før i tiden når folk kom til legen med slike problemer så ble de sendt rett til Egypt for rekreation. Bor i nord Norge. Det er alvorlige værfornadringer her.  Å det har veldig mye å si på hvordan dagene er.  Jeg vil helst klare meg helt uten smertestillende.  Men virker ikke som legene er med på noen av de andre løsningene.  Nå skal det sies at jeg kommer fra en liten plass. Å det kommer med stigmatisering da det er ikke til å unngå. Men selv om jeg skiftet så har jeg vanskeligheter med å få lege å prøve ut forskjellige tiltak for å bedre situasjonen.  Det virker bare som det skal selges medisin.  Jeg har flere pakker liggende jeg ikke har åpnet.  Jeg går heller med smerter en fylle meg opp med piller.  Det er galskap å jeg vil ikke ha med det å gjøre.  Dette har jeg prøvd forklare lege lenge lenge.  Men null respons.  Ingen tiltak.  Etter at jeg fikk armen min nesten avkappet så var jo muskelvev å sånn ikke grodd skikkelig som det skulle.  Så jeg møtte på fysioterapaut her siden man og kjenner han. Så snakket vi litt. Å når han fikk vite om armen min å endelig fikk legen å skrive en rekvisisjon for å få behandlet armen min. Så er det for sent. Legen skulle sendt meg direkte til han.  Så jeg kan ikke hjelpe men lure på hva de tenker på.   Klager på at jeg ikke er i arbeide men gjør ingenting for å hjelpe meg ut dit igjen. Heldighvis så har jeg vett å bruke tiden fornuftig.   Alt kommer ned til at man må ha hode hevet.   Ta smertene som en mann.  Men begynner å bli noe tungt på 16 år.  Ustabil inntekt i 16 år gjør sitt.  Jeg var skipper på egen båt til 11.5millioner før jeg ble skadet. Kan si jeg hadde drømmejobb.  En offesiell diagnose er nå inkludert at det står. Hadde pasient fått hjelp da han ba om det hadde pasient vert i arbeide nå. Dette er 2 år siden det ble skrevet. Jeg prøvde starte leiebilfirma. Men det gikk ikke så bra.  Men da jeg skiftet alle kontor så det jeg hadde ventet på i over ti år kom i posten etter 2.5måned.  Vi er nødt åå få inn nytt ungt blod på tinget.  Få ut den kua.  Satt å så på G7 møtet.  Vi hadde den tykkeste landsledern av alle de landene.   Trump satt ny guiness record på sine første 100 dager. Han utrettet mer en noen andre før han.  Og så sier Siv å Erna de vil trenge 4 nye år for å fullføre planene.  Det er bare BS.  For Norges skyld stem på noen som er så fjernt fra de andre faste politikere.   Studer makten bak makten før du stemmer.  Kjenner du til hva som skjer bak kulissene i politill så vet du utkommet av politikken bedre og.    

 Jeg mente ikke være frempå altså. Jeg er bare litt sånn når det er saker jeg har studert i årevis.  Har måttet studere medisin selv.  Dermed så vet jeg hvordan systemet funker.  Å det er mildt sagt fucked up. Vi er blinde til ting som skjer ute i verden å inne i vårt eget lille land. Det er ikke det at vi har fake nyheter.  Men mangelen på ekte nyheter er problemet.Har dere glemt de 800 babyene som ble funnet i en septic tank i Scottland el Irland el hvor det hvar.  Men hvorfor snakker ingen om det.  Er det for felt kanskje til å snakkes om.  Den som snur ryggen til sånn lar det fortsette å skje.  Bare så den el de kan leve lykkelig uviten.  Tenk på det folkens.  Dette er 16 år studier som snakker nå. Å alt roter ned til samme folket når alt er samlet av intel. Jeg fikk intel om jordskjelvene som det gikk 7 av borti atlantic. Jeg ble fortalt at det ble lagt ut taktiske stridshoder langs det tektoniske beltet for å skape jordskjelv. Som igjen var å skape hendelser fra end times i bibelen for å skremme folk under kontroll.  Han ga meg ny info på india. Å jeg sa fra til mine nermeste at de måtte følge med de dagene som jeg gjorde første gang også. Det var ca en måned til det skulle skje.  Men da det skjedde fikk jeg telefon.  Hvordan kunne jeg vite noe sånn var jo selvfølgelig spørsmålet jeg fikk.Å så på dagen riktig og.  Kunne ikke skjønne hvordan jeg visste det.  Men folkens.  Dette kan da dere og.  Her er noen navn.  William Mount. Benjamin Fulford.  White dragons.  Kilder som er klarerte.   Å en ting til før jeg forlater dette. Deres mening med livet er å være så positiv energi som mulig.  For deg selv og andre mennesker.   Vær mot andre som du vil andre skal være mot deg.  Ser du en som trenger hjelpestart. Så stopp å hjelp.  Det er det som får hjulene på bussen til å gå rundt å rundt.  Altså bussen en metafor for menneskeheten. Her er noe å forske på så jeg slipper forklare mere.  Hva slags meninger som kommer er ike noe jeg intereserer meg for. Så ta til dere intel el vær ignorant.  Ingen dømmer deg for det.  Men når du begynner søke sannheten da begynner folk å dømme deg.  Det er da helt feil å umoralskt.

Fred å visdom være med dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
On 6/16/2017 at 7:56 AM, Mr.Lurer På. said:

Skal fortelle deg noe.  Det er en haug med folk som er smertepasienter her i landet som ikke ser annen utvei en å dra til utlandet å få hjelp.  Etter somadril ble ulovlig så begynte de med Opiater istedet her i Norge.  Er det bedre??  Så mange drar for å få somadril kun ensærend for å klare stoppe med opiatene som legene i Norge har pøset ut til pasienter i et tiår nå.  Å jeg har forsket på faget.  Det tar nøyaktig ti år å fullføre syklusen for å bli avhengig. Så er det ikke da rart at folk som går på lar å sånne ting bare får metadon i 10år.,.  Alt je fant av naturmedisiner som hadde effekt på smerter var ulovlig i norge.  I en rapport stod det klart og tydelig at det ble ikke tatt inn siden det ville gå direkte inn på legemiddelindustrien.  Dette landet er en f..up plass å bli skadet på.  Først blir man skadet så man ikke kan jobbe. Så skal man kommer over den nedverdingende følelsen av å føle seg ubrukelig.  Så skal man igjennom årevis med nav. Å får aldri den riktige medisinen å det er veldig mye svartmalt med beroligende. Noen har problemer. Ikke alle.  Å forskning viser at om du er urolig å kanskje lider av stress å angst også ptsd å slike ting.  Så er vival eller somadril noe som faktisk forlenger livet. Forlenger med å roe ned kroppen så den ikke sliter seg ut.  Den nye tramadolen legene gir ut må dere aldri ta i på.  Den setter deg i uføre med en gang.  Så legene å deres uvitenhet har ødelagt masse liv.  Norge handler om ha kvalitet å verdighet i livet.  Hva driver legene egentlig på med??  Er det makten bak makten vi snakker om kanskje............... Årevis med forsøk hos lege å ballen bare går rundt å rundt.  Innen ti år har du kjøpr medisiner for godt over hundre tusen ca.   Fortell meg hvorfor han ikke skulle gjøre dette???

Jeg vet ikke helt hvor du får det i fra at LAR pasienter kun får Metadon i 10 år, for for de fleste LAR pasienter så er både Subutex, Suboxone og Metadon en livslang behandling.

Nei dette er ikke noe jeg bare tror, jeg er selv i LAR å kjenner dette systemet ganske inn og ut.

 

Sakset fra Helsenorge;

"LAR er for de fleste en langvarig behandling som vil kunne vare hele livet. Behandlingsinnsatsen må tilpasses den enkeltes ønsker og behov og vil variere, avhengig av dette. Pasientenes reelle medvirkning i sin egen behandling og tilfriskning er viktig. "

https://helsenorge.no/rus-og-avhengighet/legemiddelassistert-behandling-lar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...