Gjest misti Skrevet 21. desember 2000 Del Skrevet 21. desember 2000 Hei! Jeg har den siste tiden vært utsatt for mye stress (eksamen). Når jeg legger meg om kvelden får jeg ikke sove fordi hjertet dunker så hardt i brystet, i tillegg til at pulsen er høy. De siste dagene har jeg nesten konstant vondt i brystet, samtidig som jeg kjenner hvert hjerteslag dunke. Nå er jeg ekstra bekymret fordi jeg besvimte i går. Jeg var borte i fem-seks sekunder og følte meg veldig svimmel før og etter fallet. Kan dette ha noen sammenheng med brystsmertene mine, eller kan det ha skjedd bare fordi jeg er sliten? Jeg er ikke blodfattig, men har crohns sykdom. I lang tid har jeg hatt litt ujevn hjerterytme (noen slag er veldig kraftige). Jeg er 21 år... Veldig takknemlig for svar, begynner å bli ganske engstelig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13218-undrer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 24. desember 2000 Del Skrevet 24. desember 2000 Svar til Misti. De fleste tilfeller av ekstraslag i hjertet er helt uskyldige. Når ekstraslag blir kombinert med andre symptomer, f.eks. besvimelse, kan situasjonen være en annen, og det bør undersøkes hvorvidt slike symptomer henger sammen. Hjerteutløste smerter hos 21 år gamle personer er meget sjeldne, og det er meget som taler for at de hos deg er forårsaket av andre strukturer, f.eks. utløst av muskulatur. Jeg synes du raskt skal få en lege til å undersøke deg skikkelig, samt prøve å få registrert din ekstraslag-aktivitet, ved EKG eller registrering av hjertevirksomheten over et døgn. Dette kan gjøres enkelt ved hjelp av en "båndspiller" du kan gå med for å registrere kontinuerlig EKG. Mye kan tale for at det meste av det du har opplevd de siste ukene er utløst via nervøse reflekser, men det er all grunn til at du raskt får dette vurdert av lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13218-undrer/#findComment-65056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.