Gå til innhold

Knuterosen Sarkoidose

Anbefalte innlegg

Fikk diagnose knuterosen for 3 mnd. siden, etter strep. infeksjoner. Utsletter er nå borte, men har fått endel andre plager stive muskler, ledd, såre øyne, hoven lymfeknuter under armene og på halsen. Rtg. av lungene ble tatt, neg. resultat. Har nå fått lettere pustebesvær, lett feber og CRP på ca. 20. Dette minner jo om Sarkidose. Har kontaktet legen på nytt. Hun tar meg høyst alvorlig og har bestillt nytt rtg. for meg (romjula). Har ingen problemer meg å snakke meg legen min, men hun har litt dårlig tid føler jeg. Lurer på følgende, kan man merke om man har sarkoidose i f.eks. nyrer, lever, milt osv. Blir man da alvorlig syk. Så lenge jeg føler meg sånn nogenlunde, er det da noen fare?

- calli

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13220-knuterosen-sarkoidose/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Hei calli.

Grunnen til at jeg ikke har svart paa ditt innlegg ennaa, er at jeg rett og slett ikke vet svaret. Det er kanskje en ide aa proeve en indremedisiner eller immunolog, eller kanskje din egen lege vet det like godt. Jeg er ikke paa din kant av jorden for oeyeblikket, men er i Norge over nyttaar og skal da se om jeg kan finne et svar for deg. Haaper du evt kan vente enda litt lenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13220-knuterosen-sarkoidose/#findComment-66721
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...