Gå til innhold

NHD/ Matintoleranse og innhold i medikamenter


Gjest flammefugelen

Anbefalte innlegg

Gjest flammefugelen

Ble innlagt på sykehus med mage/tarmtrøbbel bare noen dager inn i det nye året.Jeg har fra før av ulcerøs kolitt , men det var ikke den som skapte trøbbel denne gangen. Jeg fikk beskjed om at jeg har mat(vare)intoleranse, blandt annet mot melkeprotein, gjær, alle typer mel utenom rug og spelt, alt av lett/light produkter, hvitt sukker...med mere.

Kom plutsellig til å tenke på at enkelte medisiner inneholder f.eks laktose, er sukkerdrasjerte osv.

Hvor store mengder er det dette dreier seg om og vil jeg kunne reagere på de mengdene som finnes av slike stoffer?

Fikk vite at kolitten kunne bli verre hvis jeg ikke la om kostholdet helt og holdt meg langt unna de mattypene jeg er intolerant mot.

Hej då!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest flammefugelen

Det eneste jeg vet er at seroquel inneholder ganske mye laktose.

Jeg bruker zoloft, samt tramadol(mot ledd smerter), asacol( mot kronisk kolitt)og av og til apodorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...