Gå til innhold

Psykiatrisk behandling


Lorangemy

Anbefalte innlegg

Hva slags psykiatrisk behandling har dere brukt, event. alternativ behandling?

Har noen av dere vært med i gruppeterapi?

Har fått tilbud om det nå, menjeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare det. Vil ikke utlevere meg selv til mange andre. Skjønner ikke at legen min har henvist meg dit heller, når jeg har sagt at jeg vil ha en kvinnelig psykolog.... ( Etter noen episoder har jeg altfor stor respekt for mannelige, og jeg er redd dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg har brukt vanlig terapi. Der en sitter og snakker med psykiateren. Dessuten har jeg prøvd alternativ medisin hos en healer som også bruker akupunktur. Jeg sluttet å gå der fordi jeg i en periode gikk til to-tre behandlere i uken hver uke i en måneds tid og det var slitsomt. Jeg gikk nok ikke lenge nok til å kjenne noen spesiel forskjell men kan nok tenke meg å bruke det igjen.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på gruppeterapi, og resultatet var meget bra. Vi var 24 pasienter, men rullerende opptak.

I oktober blir det 5 år siden jeg var ferdig. Jeg har ikke hatt behov for noen oppfølging etter "utskriving" - altså etter de 18 ukene.

Nå vet jeg ikke hva slags gruppe og opplegg det er snakk om her, men jeg gikk her

http://www.med.uio.no/us/dn/us/home.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke noe om hvilken lidelse du er tilbudt gruppeterapi for. Jeg har erfaring med gruppeterapi for angst. Jeg var veldig skeptisk i begynnelsen, men så etterhvert at det absolutt hadde noe for seg.

Når det gjelder det med å "utlevere" seg overfor en gruppe, så husk at det er du selv som bestemmer hva du skal fortelle og når. Du kan være litt forsiktig i begynnelsen, og se det litt an til du blir bedre kjent og får ett inntrykk av hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...