Gå til innhold

trøtt


redd82

Anbefalte innlegg

leste om noen som hadde for tidlig søvn-fase syndrom. jeg har i de siste årene hatt problemer med å sove på natten. den beste søvnen jeg får er like før jeg våkner på morgenen, og når jeg legger meg på ettermiddag. det er ikke slik at jeg må sove på ettermiddagen men om jeg gjør det er det den beste søvnene jeg får. når jeg våkner på natten kan jeg være lys våken og tenker ofte på at jeg bare kan stå opp framfor å ligge der å se i taket,.

når det er på det verste planlegger jeg dagen etter hvile på ettermiddag.

jeg fikk en gang paralgin forte og noen muskelavslappende pga ryggplager,som legen sa jeg garantert kommer til å sove av. det skjedde ikke.

jeg har i tillegg atarax jeg har fått for å dempe kløe. det har heller ikke fungert.

er det noen som vet om det er en medisinsk forklaring, eller om det bare er slik jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Du går ikke på noen form for medisin som gjør at du må sove om ettermiddagen. Jeg gjorde det. Jeg gikk på remeron. Tok en tablett om kvelden og sov som en stein men var kjempetrøtt om morgenen når jeg sto opp. Så hvilte jeg ett par timer om ettermiddagen. Og det var som du sa, den beste søvnen. Mest trolig fordi den ikke var påvirket av medisin i samme utstrekkning som nattesøvnen.

Om du ikke går på slik medisin ville jeg prøvd å legge meg en halv time senere hver ettermiddag frem til du kom til kl. 23.00. Da vil du komme inn i den normale søvnfasen du burde ha. Det burde ikke ta mer en ett par uker å gjøre det. Selv om du ønsker å legge deg før så bør du strekke tiden.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går ikke på noen form for medisin som gjør at du må sove om ettermiddagen. Jeg gjorde det. Jeg gikk på remeron. Tok en tablett om kvelden og sov som en stein men var kjempetrøtt om morgenen når jeg sto opp. Så hvilte jeg ett par timer om ettermiddagen. Og det var som du sa, den beste søvnen. Mest trolig fordi den ikke var påvirket av medisin i samme utstrekkning som nattesøvnen.

Om du ikke går på slik medisin ville jeg prøvd å legge meg en halv time senere hver ettermiddag frem til du kom til kl. 23.00. Da vil du komme inn i den normale søvnfasen du burde ha. Det burde ikke ta mer en ett par uker å gjøre det. Selv om du ønsker å legge deg før så bør du strekke tiden.

Mvh

jeg går ikke på noen medisiner som skal gjøre meg ekstra trøtt. jeg trener og får mer enrgi av det men det hjelper ikke på natte søvnen. har gått lange perioder uten å sove på ettermiddagen i det hele tatt. nå har jeg ikke muligheten til å som når jeg vil. har en sønn på 1 år som ikke sover når jeg vil det. har prøvd vitaminer for å få mer overskudd på dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

jeg går ikke på noen medisiner som skal gjøre meg ekstra trøtt. jeg trener og får mer enrgi av det men det hjelper ikke på natte søvnen. har gått lange perioder uten å sove på ettermiddagen i det hele tatt. nå har jeg ikke muligheten til å som når jeg vil. har en sønn på 1 år som ikke sover når jeg vil det. har prøvd vitaminer for å få mer overskudd på dagen

Situasjonen blir jo en helt annen når du har ett barn å ta hensyn til. Men jeg synes alikevel at du bør prøve den metoden jeg sa. Men når du sover om ettermiddagen bør du ha en vekkeklokke som står på samme tiden hver dag. Så bruker du den halvtimen som jeg nevnte i sted. Lykke til, håper du klarer det.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Situasjonen blir jo en helt annen når du har ett barn å ta hensyn til. Men jeg synes alikevel at du bør prøve den metoden jeg sa. Men når du sover om ettermiddagen bør du ha en vekkeklokke som står på samme tiden hver dag. Så bruker du den halvtimen som jeg nevnte i sted. Lykke til, håper du klarer det.

Mvh

det er ikke noen problem å ikketce sove på ettermiddag om jeg bestemmer meg for det. sønnen min sover som regel hele natten så da er det ikke noe der som skal gjøre meg trøtt. har den skjønnenste og letteste sønn som overhode er mulig å få. han leker for seg selv, er ikke noe fangebarn, krever nesten ingenting, sovner av seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alternativer

har prøvd alt det der

Du tror sikkert dette er tull, men har du prøvd omega3/vanlig tran? Må sikkert holde på noen uker for effekt hvis du aldri tar det ellers.

Har hørt at det har hjulpet folk med søvnproblemer. Billig og enkelt å prøve, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

det er ikke noen problem å ikketce sove på ettermiddag om jeg bestemmer meg for det. sønnen min sover som regel hele natten så da er det ikke noe der som skal gjøre meg trøtt. har den skjønnenste og letteste sønn som overhode er mulig å få. han leker for seg selv, er ikke noe fangebarn, krever nesten ingenting, sovner av seg selv

Da ser jeg ikke noe problem annet enn at du har forskjøvet søvkurven din feil vei, sikkert når sønnen din var liten baby. Den måten jeg skisserte tidligere er den beste måten å korrigere søvnkurven. Kanskje du skal gjøre omvendt, legge deg en halvtime tidligere. Du vet vel sånn omtrendt når du sovner om natten. Ville prøvt det om jeg var deg. Blir du vekket midt i den beste søvnen vil du jo aldri bli utsovet. Tapt søvn kan bare tas igjen over lang tid.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har prøvd å stå opp tidlig hver dag i 2-3 uker og du fremdeles ikke sovner før langt på natt, kan du få legen din til å bestille melatonin. Det hjelper for en del. Ellers finnes det lyslamper, men skal du ha en bra så må du nok betale omkring kr 3000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hvis du har prøvd å stå opp tidlig hver dag i 2-3 uker og du fremdeles ikke sovner før langt på natt, kan du få legen din til å bestille melatonin. Det hjelper for en del. Ellers finnes det lyslamper, men skal du ha en bra så må du nok betale omkring kr 3000.

Lyslampe kan leies i to uker på søvnsenter for 700 kroner. To uker regnes for å være nok.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd alt det der

Har du fått sjekket (hos legen) vitamin og mineralinnholdet i blodet? Legen kan foreskrive B12-sprøyte, dersom du har Bvitaminmangel. Ellers så er det ganske bra å ta tran, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...